Ploter Agfa Anapurna Mw w firmie After Art: wydajna produkcja na sztywnych i giętkich podłożach

Kończący się rok jest dla firmy Agfa Graphics pasmem sukcesów sprzedażowych na rynku wielkoformatowych urządzeń inkjetowych, bazujących na technice UV. Wśród dostarczanych do przedsiębiorstw z całej Polski urządzeń prym wiodą plotery z serii Anapurna. We wrześniu do rosnącego stale grona ich użytkowników dołączyła warszawska firma After Art. Wówczas rozpoczął w niej pracę ploter Anapurna Mw, umożliwiający bezpośrednie zadrukowywanie twardych i giętkich podłoży, z wykorzystaniem dodatkowej bieli kryjącej bądź podkładowej.

After Art to powstałe w roku 2011 przedsiębiorstwo, będące własnością Cezarego Dębkowskiego, związanego z branżą poligraficzno-reklamową od ponad dwudziestu lat. Firma zajmuje się kompleksową obsługą – projektowaniem, produkcją i montażem – systemów identyfikacji wizualnej (zewnętrznych i wewnętrznych), systemów wystawienniczych, elementów scenografii itd. Do ich wykonania wykorzystywane są m.in. urządzenia poligraficzne – ploter solwentowy, do niedawna stanowiący bazę parku sprzętowego, a także ploter tnący, laminator i inne. Około 80% realizowanej w nich produkcji stanowi część kompleksowych zleceń, pozostałe 20% to usługi stricte poligraficzne. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku klienci After Art – wśród których są zarówno agencje reklamowe jak też zleceniodawcy z innych firm i instytucji – pytali od pewnego czasu o możliwość bezpośredniego zadrukowywania podłoży sztywnych. Sama firma odczuwała z kolei potrzebę usprawnienia swojej produkcji w zakresie mediów rolowych, poszukując urządzenia szybszego, bardziej elastycznego i trwałego.
Wybór padł na rozwiązanie firmy Agfa Graphics – model Anapurna Mw. Jest to sprawdzone, znane także z wielu instalacji w naszym kraju, urządzenie zadrukowujące podłoża sztywne i giętkie o maksymalnej szerokości 1580 mm z prędkością do 14 m2/h. Drukuje w trybie 6-kolorowym (CMYK+Lm+Lc), a jego wartością dodaną jest kolor biały, który można wykorzystywać zarówno jako podkładowy jak i kryjący. Mówi Cezary Dębkowski: „Przed decyzją o zakupie oglądaliśmy różne rozwiązania oferowane zarówno przez uznanych producentów, jak i dostawców z Dalekiego Wschodu. Finalnie nasz wybór padł na sprawdzoną technologię i znaną na rynku markę jaką jest Agfa Graphics. Model Anapurna Mw mieliśmy okazję obejrzeć u jednego z jego warszawskich użytkowników i byliśmy pod wrażeniem oferowanej przez maszynę jakości i elastyczności”.

Instalacja plotera Anapurna Mw w firmie Alter Art miała miejsce we wrześniu br. Po trzymiesięcznych doświadczeniach z tym urządzeniem Cezary Dębkowski chwali sobie dokonany zakup: „Wcześniej, przy zleceniach z uwzględnieniem podłoży sztywnych, produkcja odbywała się dwuetapowo: najpierw zadruk folii a następnie jej naklejenie na docelowym materiale. Teraz wykonujemy ją jednoprzebiegowo co skraca proces realizacji zlecenia, redukuje koszty, zapewnia wyższą jakość oraz znacząco obniża ryzyko powstania błędów. Także w przypadku mediów rolowych, które stanowią znaczną większość wykorzystywanych tu materiałów, produkcja odbywa się znacznie sprawniej. Same wydruki są bardziej trwałe, oferują bardziej wyraziste kolory i niemal natychmiast po wydrukowaniu można je poddać dalszej obróbce”.
Właściciel After Art przyznaje, że firma coraz częściej wykorzystuje dodatkowy kolor biały, m.in. przy backlitach i innych produktach transparentnych, jak również eksperymentuje z nietypowymi dla siebie mediami, takimi jak szkło, blacha, wykładzina czy tkaniny.
Zdaniem Przemysława Tulosza, szefa działu inkjet w firmie After Art, tego rodzaju zleceń będzie tu systematycznie przybywać: „Na razie eksploatujemy ploter do bardziej standardowej, przemysłowej produkcji. Jednak już dziś możemy powiedzieć, że dzięki niemu pozyskaliśmy zarówno nowych klientów, jak też wykonujemy prace, które wcześniej z oczywistych powodów nie mogły do nas trafić. Dziś śmiało się o nie staramy, rośnie też świadomość naszych klientów względem możliwości oferowanych przez ploter Anapurna Mw. Zresztą – co tu ukrywać – sami każdego dnia uczymy się jego niebagatelnych możliwości, wykorzystując go do drukowania na różnych podłożach. Mamy zatem za sobą nie tylko trzy miesiące bieżącej eksploatacji urządzenia, ale też szereg prac bardzo nietypowych, możliwych do wykonania jedynie w tego rodzaju maszynie”.
Z kolei właściciel After Art chwali nie tylko samo urządzenie, ale także obsługę posprzedażową ze strony polskiego oddziału Agfa Graphics: „Nie mamy powodów do narzekań. Tak jak wspomniałem maszyny uczymy się cały czas, więc zdarzają się telefony do serwisantów, nawet w późnych godzinach wieczornych. Nie zdarzyło nam się jeszcze, by nie został on odebrany.”

W związku z inwestycją w nowy ploter firma Alter Art przeniosła się do nowej, bardziej przestronnej siedziby na warszawskiej Pradze. Obecnie pracuje tu siedem osób, które znają się doskonale – wszyscy swego czasu byli związani z firmą działającą na rynku usług reklamowych. „Kończący się rok jest dla nas bardzo ważny. Przeprowadzka, zakup maszyny UV, związane z tym nowe możliwości – wszystko to stymuluje nasz rozwój” – podsumowuje Cezary Dębkowski.
Artur Cajler, kierownik ds. kluczowych klientów Agfa Graphics, dodaje: „Wraz z całym zespołem Agfa Graphics cieszymy się, że możemy współpracować z firmą After Art. Jest ona bardzo otwarta na nowe pomysły, dzięki czemu razem odkrywamy niszowe zastosowania technologii druku UV. Mamy nadzieję, że ploter Anapurna Mw – kolejny już na rynku warszawskim – będzie jej służył bezawaryjnie przez wiele lat i znacząco przyczyni się do dalszego rozwoju tego niedawno powstałego przedsiębiorstwa”.