Studio Reklamy Ata inwestuje w wielkoformatowy ploter Agfa Anapurna Mw

Studio Reklamy Ata z Ostrowa Wielkopolskiego to kolejny w naszym kraju użytkownik wielkoformatowego rozwiązania drukującego z oferty Agfa Graphics, bazującego na technice inkjet UV. We wrześniu w firmie rozpoczął pracę ploter Anapurna Mw, umożliwiający bezpośrednie zadrukowywanie mediów sztywnych i giętkich o szerokości maksymalnej 1580 mm. Tym samym portfolio usług i produktów tego przedsiębiorstwa rozszerzyło się o możliwość wykonywania zleceń na wielu nietypowych podłożach, m.in. kamieniu, płytach meblowych czy szkle. Aplikacje na ostatnim z wymienionych podłoży są możliwe dzięki dodatkowej bieli, która może być stosowana jako kolor podkładowy lub kryjący.

Studio Reklamy Ata powstało w 2002 roku i od początku zajmuje się szeroko rozumianą działalnością reklamową. Druk, do niedawna wyłącznie solwentowy, jest tu obecny od wielu lat, stanowiąc część procesu niezbędnego do realizacji zleceń. Te zaś firma wykonuje kompleksowo – od projektu, poprzez wykonanie reklamy, na dostawie i montażu skończywszy. Wśród jej klientów są zarówno odbiorcy indywidualni, jak też instytucje użytku publicznego, prywatni przedsiębiorcy (m.in. szklarze), jak też sieci handlowe działające w różnych branżach.
Rafał Baron, właściciel Studia Reklamy Ata, przyznaje, że o wielkoformatowym systemie drukującym w technice inkjet UV myślał już od dłuższego czasu: „Planowaliśmy tę inwestycję od dawna i od początku naszym celem był ploter marki Agfa Graphics. Z jednej strony chcieliśmy bowiem skrócić proces realizacji prac wykonywanych dotychczas dwuetapowo – zadruk folii i jej wyklejanie, z drugiej zaś – rozszerzyć zakres usług o zlecenia dotychczas dla nas niedostępne. W jednym i drugim przypadku mieliśmy coraz liczniejsze zapytania od klientów – teraz możemy wyjść im naprzeciw”.
Dostarczony do Studia Reklamy Ata ploter Anapurna Mw to sprawdzone, znane także z wielu wcześniejszych instalacji w naszym kraju, urządzenie zadrukowujące podłoża sztywne i giętkie o maksymalnej szerokości 1580 mm. Drukuje w trybie 6-kolorowym (CMYK+Lm+Lc), a jego wartością dodaną jest wspomniany kolor biały. „Na razie wykorzystujemy go w znikomym stopniu – przyznaje Rafał Baron – ale też dopiero zaczynamy testować jego możliwości w zakresie zadrukowywania szkła i innych podłoży transparentnych, gdzie biel jest niezbędna. Mamy natomiast za sobą pierwsze, udane zlecenia realizowane na innych trudnych materiałach, choćby drewnie czy kamieniu”.
Te ostatnie są dość nietypowe – na wygrawerowanych płytkach kamiennych zadrukowywane są elementy graficzne związane z regionem, miastem bądź miejscem. W efekcie powstają swego rodzaju pamiątki turystyczne, które Studio Reklamy Ata wykonuje na zlecenie jednego z klientów. „Co ciekawe, realizujemy je nie tylko na potrzeby docelowych odbiorców z Polski, ale też z innych krajów Europy”.

„Możliwość drukowania na takim podłożu jak kamień obrazuje w najlepszy sposób wszechstronność rozwiązań bazujących na technice inkjet UV – dodaje Przemysław Arabski, szef działu inkjetowego Agfa Graphics w Polsce. – W przypadku Studia Reklamy Ata po raz kolejny sprawdziła się zasada, że w przypadku tego rodzaju urządzeń jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia klienta i dostawcy usługi”.
Rafał Baran bardzo sobie też ceni redukcję czasu, jaki potrzebny jest do realizacji wielu wykonywanych przez firmę, standardowych zleceń na podłożach sztywnych: „Dotychczas proces ten odbywał się dwuetapowo. Najpierw folia była zadrukowywana w ploterze solwentowym, a następnie wyklejana na docelowym podłożu. Obecnie praca jest realizowana w jednym przebiegu. Czas potrzebny na jej wykonanie skrócił się w sposób drastyczny. Wcześniej musieliśmy czekać nawet dobę, by móc wykleić folię na podłożu. Dzięki ploterowi Anapurna Mw zlecenie może zostać wykonane od ręki. Zdarza się, że klient przywożąc plik czeka na realizację pracy na miejscu”.

Efekty, jakie można uzyskać w urządzeniu Anapurna Mw, już doceniają stali klienci Studia Reklamy Ata. Zwracają oni uwagę na bardzo wysoką jakość reprodukcji oraz szybki czas realizacji prac. Firma zdążyła też pozyskać zupełnie nowych zleceniodawców, m.in. wspomnianego producenta płytek kamiennych z nadrukiem. Jak przyznaje Rafał Baron, informacje o nowym urządzeniu (jedynym ploterze UV w Ostrowie Wielkopolskim i okolicach) rozchodzą się głównie pocztą pantoflową, chociaż firma nie stroni od reklamy outdoorowej i samochodowej czy mediów społecznościowych. „Niemałą sensację wzbudził zamieszczony na naszym profilu facebookowym film z realizacji jednej z prac. Jakość jej wykonania była tak wysoka, że sprawiała wrażenie trójwymiarowości. Do dziś mamy zapytania czy ploter Agfa Graphics może drukować w trybie 3D” – śmieje się Rafał Baron.
Przemysław Arabski dodaje: „Cieszymy się, że Studio Reklamy Ata dołączyło do grona zadowolonych użytkowników naszych rozwiązań z dziedziny inkjet UV. Jeszcze większą satysfakcją jest odkrywanie, że klienci – jak również ich zleceniodawcy – wykorzystują plotery Anapurna i Jeti do wielu nietuzinkowych aplikacji. Druk na kamieniu, wspomniany przez pana Rafała Barona, jest tego najlepszym przykładem. Dziękując za zaufanie do marki Agfa Graphics, życzymy Studio Reklamy Ata dalszego, dynamicznego rozwoju i wielu zadowolonych klientów”.