Sukcesy firmy Agfa Graphics na targach Euro-Reklama i Poligrafia

Tegoroczne targi Euro-Reklama i Poligrafia w Poznaniu były kolejną już okazją do zaprezentowania przez polski oddział Agfa Graphics zaawansowanych rozwiązań w zakresie wielkoformatowego druku inkjetowego. W ramach ekspozycji Digital Printing Expo firma prezentowała trzy plotery z rodziny :Anapurna i :Jeti, wśród których znalazły się rozwiązania wprowadzone do oferty w ostatnich miesiącach. Jej stoisko, na którym urządzenia były demonstrowane podczas pokazów „na żywo”, zdobyło uznanie w oczach jury konkursu Acanthus Aureus, honorującego stoiska w najlepszy sposób realizujące kampanię marketingową wystawcy. Agfa Graphics była też obecna w pawilonie 5 na stoisku jednego ze swoich autoryzowanych dystrybutorów – firmy Akon – gdzie promowana była najnowsza wersja oprogramowania workflow :Apogee Prepress 7.

3623_lrPoznańskie targi stały się też okazją do oficjalnego przedstawienia klientom Agfa Graphics Sp. z o.o. zreorganizowanego działu inkjetowego tej firmy. Od początku kwietnia kieruje nim Bogusław Decowski, zaś za sprzedaż odpowiedzialni są Adriana Piotrowska i Artur Cajler. Zmiany te obrazują strategię koncernu Agfa Graphics w obszarze przemysłowego druku inkjetowego UV, która zakłada coraz większą koncentrację na tym segmencie branży poligraficznej. Z tego też względu targi odwiedził Frederik Dehing, wiceprezydent Agfa Graphics Europe, który podkreślał znaczenie rynku polskiego i doceniał jego potencjał w zakresie produkcji wielkoformatowej: Naszym celem w skali globalnej jest zwiększenie udziału Agfa Graphics w rynku przemysłowego druku inkjetowego z obecnych 15% do 30% w ciągu najbliższych dwóch lat. Stąd sukcesywne wprowadzanie do oferty kolejnych modeli i udoskonaleń we wszystkich liniach produktowych – od urządzeń klasy „entry level” z rodziny :Anapurna na produkcyjnej (ponad 700 m2 / godzinę, pełna automatyka) maszynie :M-Press Tiger skończywszy. W ramach tej strategii chcemy być aktywni i obecni na wszystkich liczących się targach dedykowanych – nawet w części – technologiom wielkoformatowego druku cyfrowego. Dlatego nie tylko intensywnie przygotowujemy się do najważniejszej tegorocznej imprezy dla tego sektora rynkowego – Fespa Digital – ale jesteśmy też obecni na targach lokalnych takich jak Euro-Reklama i Poligrafia. W tym roku po raz pierwszy w takim stopniu kładziemy nacisk na rozwiązania do druku UV, rezygnując z prezentacji naszych rozwiązań do prepressu. Uznaliśmy jednak, że ten drugi dział jest na tyle dojrzały i znany, że niemal wszystkie środki warto skierować na promocję systemów drukujących. Frekwencja na stoisku Agfa Graphics i zainteresowanie wszystkimi prezentowanymi maszynami potwierdzają słuszność tej decyzji.
Bogusław Decowski, kierujący od niedawna działem druku inkjetowego Agfa Graphics Sp. z o.o., potwierdza te słowa: Targi Euro-Reklama, na których z urządzeniami do druku UV jesteśmy obecni już po raz drugi, to najlepsze miejsce by wypromować markę Agfa Graphics wśród osób związanych z tym segmentem rynkowym. Chcemy, aby w niedługim czasie stała się ona takim samym synonimem jakości i innowacyjności w obszarze inkjetu UV, jakim są nasze rozwiązania dla prepressu wśród drukarń offsetowych. Istniejąca już baza urządzeń z rodziny :Anapurna i :Jeti na polskim rynku, a także liczne spotkania i rozmowy handlowe podczas poznańskich targów pozwalają mieć dużą nadzieję, że niebawem tak się stanie.

Trzy razy UV
W ramach ekspozycji Digital Printing Expo, stanowiącej część targów Euro-Reklama, firma Agfa Graphics demonstrowała trzy plotery wielkoformatowe bazujące na technologii inkjetowego druku UV. Rodzinę urządzeń :Anapurna reprezentował model :Anapurna M2050, drukujący w sześciu kolorach (CMYK, Lc, Lm) w trybie płaskim (na podłożach sztywnych) lub „z roli na rolę” (na podłożach elastycznych) z przeciętną wydajnością 24 m2/h (przy czteroprzebiegowym trybie dwukierunkowym). Użytkownicy tego systemu mogą skorzystać z dodatkowej opcji drukowania kolorem białym, co jest przydatne przy zadrukowywaniu podłoży transparentnych i kolorowych lub stosowaniu bieli jako koloru specjalnego. Urządzenie, dedykowane dla firm wykonujących praktycznie wszystkie produkty, przy których niezbędny jest zadruk techniką UV: plakaty, banery, czy systemy oznaczeń na takich podłożach jak szkło, pleksi, pcv, polipropylen, metale, tektura falista, karton itp. Ploter wykorzystuje atramenty G2 UV stworzone przez Agfa Graphics z myślą o systemach z rodziny :Anapurna M. Warto dodać, że urządzenie prezentowane na targach już niebawem rozpocznie pracę w jednym z oddziałów firmy Avalon, do tej pory korzystającej z rozwiązań CtP Agfa Graphics.
Targi Euro-Reklama były też miejscem prezentacji dwóch maszyn z serii :Jeti. Pierwszą z nich był czterokolorowy model :Jeti 3348 Jetspeed UV RTR drukujący w trybie „z roli na rolę” z wydajnością 232 m2/h w trybie billboardowym (300 dpi), dedykowanym dla zastosowań zewnętrznych. Urządzenie drukuje na różnych podłożach o szerokości maksymalnej 3,2 m, takich jak baner, folie winylowe, media typu canvas, tkaniny, media polietylenowe, papier i inne.
Ploter :Jeti 1224 UV HDC to z kolei urządzenie drukujące zarówno w trybie płaskim (obsługujące w nim media o grubości do 5 cm) jak i „z roli na rolę” (gdzie zwoje z materiałem mogą ważyć nawet 110 kg). System, oferujący prędkość od 36,2 m2/h w trybie wysokojakościowym (m.in. do reprodukcji zdjęć i tekstów czy zleceń zawierających ostre detale i wyraziste barwy) do 110 m2/h w trybie ekspresowym, pracuje z wykorzystaniem wydajnych atramentów :Anuvia HD, których 1 litr wystarcza do zadrukowania ponad 140 m2 podłoża. Innowacyjnym rozwiązaniem jest tu zastosowanie głowic najnowszej generacji z kroplą o wielkości 8 pikolitrów, które pozwalają na połączenie najwyższej jakości z niespotykaną dotąd prędkością druku. Na stoisku Agfa Graphics prezentowany był on w wersji wyposażonej w moduł FTR, który umożliwia zadrukowywanie mediów elastycznych.

Nie tylko wielki format…
Poza ekspozycją w ramach Digital Printing Expo, Agfa Graphics była obecna na stoisku swojego autoryzowanego dystrybutora – firmy Akon. Tu prezentowana była, także podczas indywidualnych spotkań z klientami, najnowsza wersja oprogramowania workflow :Apogee Prepress 7, wyposażonego m.in. w stworzony we własnym zakresie przez Agfa Graphics moduł do automatycznego montażu :Apogee Impose. Mówi Krzysztof Sadziński, presales manager Agfa Graphics, odpowiedzialny za tę część ekspozycji firmy na poznańskich targach: Przez cały okres targów odwiedzali nas klienci zainteresowani najnowszą wersją systemu :Apogee. Podczas prezentacji zwracaliśmy szczególną uwagę na funkcje i dodatkowe opcje, jakie się w niej znalazły. Poza modułem :Apogee Impose warto tu wymienić m.in. możliwość jednoczesnego sterowania za pośrednictwem systemu :Apogee maszynami drukującymi w technologii offsetowej jak i cyfrowej. Coraz więcej naszych użytkowników korzysta z obu tych technologii i trend ten był widoczny także podczas targów Poligrafia.
Agfa Graphics wzięła też udział w organizowanych w dniach 13 i 14 kwietnia przez firmę Polski Drukarz warsztatach „Color management w praktyce”, podczas których Maciej Baur – product manager w Agfa Graphics – prezentował wchodzące w skład pakietu :Apogee 7 moduły dedykowane do kontroli barw, soft proofingu, weryfikacji plików, ich oceny oraz ostatecznej akceptacji prac.

Acanthus Aureus
AcantusAureus2011_MediumAgfa Graphics, poza ogromnym zainteresowaniem jej rozwiązaniami w zakresie przemysłowego druku inkjetowego i cyfrowego prepressu oraz parafowanymi podczas targów kontraktami handlowymi, odniosła w Poznaniu jeszcze jeden sukces. Jej stoisko zdobyło 1. nagrodę w konkursie Acanthus Aureus, wyróżniającym ekspozycje w najlepszy sposób realizujące strategię marketingową. Warto wspomnieć, że ściany, tworzące zabudowę stoiska, zostały zadrukowane na ploterach oferowanych przez firmę Agfa Graphics. Nagrodę, wręczoną podczas uroczystego wieczoru wystawców, w imieniu firmy Agfa Graphics odebrali wspólnie: Moritz Rogger – dyrektor regionu Europa Centralna oraz Halina Gryka – koordynator ds. sprzedaży i marketingu Agfa Graphics Sp. z o.o., odpowiedzialna za organizację i przygotowanie ekspozycji targowej.