Warszawska firma Amis Sp. z o.o., dotychczas realizująca swoją produkcję poligraficzną w oparciu o maszyny offsetowe, zdecydowała się na kolejną w jej ponad 30-letniej historii inwestycję w cyfrowy system drukujący. Wybór padł na bazujący na technice inkjet UV ploter Agfa Anapurna M2050, który jest tu wykorzystywany do wykonywania zleceń niskonakładowych, prototypowych, a nawet odbitek próbnych.
Amis Sp. z o.o. to znane – nie tylko na rynku warszawskim – przedsiębiorstwo o ugruntowanej pozycji, realizujące kompleksowe zlecenia: od projektu graficznego, poprzez przygotowanie i druk, na dostawie gotowego produktu skończywszy. Przez wiele lat firma realizowała prace z szeroko rozumianego akcydensu, by jakiś czas temu skoncentrować się na wykonywaniu zleceń o bardzo dużym potencjale rozwoju: opakowań i systemów POS. M.in. z myślą o odbiorcach z tego sektora w firmie od wielu lat pracują maszyny offsetowe w formacie B0, a wspomniany asortyment stanowi dziś znaczny procent produkcji wykonywanej przez Amis. Wśród jej klientów są zarówno agencje reklamowe, jak też klienci końcowi, reprezentujący m.in. branże kosmetyczną, FMCG oraz dóbr luksusowych. Obecnie firma Amis zatrudnia ponad 200 osób, a jakość i standardy jej działania potwierdza m.in. wdrożony w 2012 roku systemy zarządzania ISO 9001:2008 oraz środowiskowy ISO 14000, a także FSC.
Przed około dwoma laty Leszek Strusiński zainteresował się wielkoformatowymi rozwiązaniami cyfrowymi, bazującymi na technice UV, które pozwoliłyby firmie realizować niskonakładowe, personalizowane prace na nietypowych podłożach. Temat był w firmie analizowany dość długo, a finalne decyzje zapadły pod koniec ubiegłego roku. Mówi Marcin Wnuk, który w ostatnim czasie odpowiadał za restrukturyzację firmy, a od początku kwietnia br. pełni w niej funkcję dyrektora zarządzającego: „Ostatecznie wybraliśmy system Anapurna M2050. Co o tym zdecydowało? Przede wszystkim wysoka jakość, kolorystyka i trwałość wydruków, znakomita reprodukcja w zakresie półtonów i kolorów „jasnych” (Lc, Lm), bezproblemowa aplikacja bieli, niższe całkowite koszty eksploatacji oraz kompaktowe jak na tę klasę maszyn gabaryty”.
Leszek Strusiński dodaje: „Warto podkreślić istotną rolę zajmującej się kontraktem ze strony Agfa Graphics pani Adriany Piotrowskiej-Ineksiak, która doskonale sobie poradziła podczas procesu negocjacyjnego, a także na kilku „zakrętach”, jakie napotkaliśmy podczas wdrażania systemu. Chciałbym w tym miejscu pochwalić również obsługę serwisową dostawcy, która była nam pomocna przy instalacji i implementacji całego rozwiązania”.
Zakupiony przez firmę Amis system Anapurna M2050 to hit sprzedażowy Agfa Graphics w tym segmencie urządzeń, także w Polsce. Maszyna obsługuje media sztywne w formacie 2,07 x 4 m o grubości do 4,5 cm oraz giętkie o maksymalnej szerokości 2,07 m. Drukuje w sześciu kolorach, z dodatkową bielą (stosowaną jako kolor podkładowy bądź kryjący), prędkością dochodzącą do 53 m2/h i rozdzielczością maksymalną 1440 dpi. Uruchomiona w pierwszych dniach kwietnia, jest obecnie wykorzystywana do testowych wydruków na najprzeróżniejszych podłożach, także nietypowych, choć zdarzają się już na niej pierwsze zlecenia komercyjne. Mówi Leszek Strusiński: „Jak w przypadku każdej nowej inwestycji, każdego dnia uczymy się możliwości tego plotera. Rozważając jego zakup, myśleliśmy przede wszystkim o zastosowaniach niszowych, gdyż te masowe i typowe realizujemy z powodzeniem w maszynach offsetowych. Stąd obecna faza testów i próby wykonywane na takich podłożach jak szkło, ceramika, PCV czy HIPS”.
Marcin Wnuk dodaje: „W naszej działalności druk jest tylko częścią procesu produkcyjnego i narzędziem do osiągnięcia finalnego efektu, jakim jest stend, ekspozytor czy luksusowe opakowanie. Dlatego musimy być pewni, że w każdym przypadku tenże efekt końcowy będzie właściwy i zgodny z oczekiwaniami klienta. Z tego względu Anapurna M2050 będzie przez nas wykorzystywana do wykonywania druków testowych, prototypów, a nawet proofów w przypadku zleceń, które finalnie trafiają do maszyny offsetowej. Oczywiście będziemy w niej realizować prace, które – z uwagi na trudność podłoża, jego format czy grubość -mogą być zadrukowane tylko w technice inkjet UV. W tym drugim przypadku mówimy zarówno o naszych własnych produkcjach, gdzie druk jest jednym z etapów całego projektu, jak też o typowych, usługowych zleceniach z zewnątrz. Chcemy zatem z jednej strony użytkować ploter na własne potrzeby, z drugiej – działać jak drukarnia wielkoformatowa”.
Jak zapewnia Marcin Wnuk, dotychczasowi klienci firmy Amis, dla których zlecenia wykonywane były w technice offsetowej, są bardzo zainteresowani nową technologią, jaka tu się pojawiła: „Rozmawiamy o możliwościach tej maszyny, prezentujemy próbki wydruków na różnych podłożach – zarówno twardych jak i giętkich. I muszę przyznać, że robią one wrażenie. Rynek jest coraz bardziej świadomy tego, co można osiągnąć dzięki technice UV, zwłaszcza że jest to jeden z nielicznych obszarów poligrafii, gdzie trwa nieustanny rozwój”.
Adriana Piotrowska-Ineksiak, regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym Agfa Graphics, dodaje: „Cieszymy się, że firma Amis dołączyła do stale rosnącego grona polskich użytkowników maszyn Anapurna M2050. Tym bardziej, że bardzo poważnie było tu rozważane rozwiązanie konkurencyjne, które miało wielu zwolenników wśród pracowników drukarni. Mamy nadzieję, że jako dostawca sprostamy pokładanym w nas nadziejom, a uruchomiony na początku kwietnia ploter będzie bezawaryjnie pracował przez wiele lat i przyczyni się do dalszego rozwoju firmy Amis. Na zakończenie chciałabym podziękować naszemu autoryzowanemu dealerowi – firmie KML Solutions, przede wszystkim w osobie pana Adama Siwińskiego, którego rekomendacje przyczyniły się do zrealizowanej przez nas inwestycji”.