Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu na rynek specjalnej aplikacji :Apogee iPhone App, umożliwiającej użytkownikom urządzeń takich jak iPad, iPhone czy iPod bezpośrednią komunikację z serwerem, na którym zainstalowany jest system workflow :Apogee Prepress. Program, w oparciu o standard JDF, pozwala na wizualizację prac przesłanych do systemu :Apogee oraz na śledzenie wykorzystania sprzętu pracującego w dziale prepress za pośrednictwem wymienionych urządzeń mobilnych.
Aplikacja :Apogee Prepress App może być wykorzystywana do szybkiego podglądu zlecenia realizowanego w bieżącej produkcji. Pozwala ona też na monitorowanie działającego w przygotowalni sprzętu, w tym prooferów, systemów CtP i innych urządzeń wyjściowych – mówi Erik Peeters, menedżer ds. marketingu systemu :Apogee w Agfa Graphics. – Status poszczególnych zleceń można w łatwy sposób określić z użyciem kodu barwnego. Np. kolor zielony może oznaczać, że praca została wykonana, niebieski – że oczekuje na wgranie pliku przez użytkownika, a czerwony – że podczas obróbki dokumentu zaistniał błąd i niezbędna jest interwencja operatora.
Aplikację można nieodpłatnie poprać ze sklepu internetowego Apple App Store. Komunikacja z serwerem :Apogee Prepress jest możliwa za pośrednictwem połączenia internetowego lub przez Wi-Fi (gdy urządzenia pracują w tej samej sieci).
Więcej informacji na ten temat można znaleźć dzięki dostępnej w trybie online usłudze Agfa ApogeeNetwork http://www.apogee.agfa.net.