Agfa Graphics otrzymała dwie prestiżowe nagrody Gold Ink przyznawane przez amerykański branżowy magazyn Printing Impressions. W kategorii „Direct Mail” zwyciężyła specjalna „wideokarta”, poświęcona płytom Azura. Z kolei jednym z najlepszych w swojej kategorii okazał się kalendarz VIP firmy Agfa Graphics na rok 2014.
„Wideokarta” powstała w związku z ogólnoświatową akcją promocyjną bezchemicznych płyt Azura, które obchodzą w tym roku 10. rocznicę wprowadzenia na rynek. Pomysł zakładał połączenie w ramach jednego rozwiązania dwóch mediów: druku i wideo. Po otwarciu karty, na wbudowanym monitorze zaczyna wyświetlać się film edukacyjny, poświęcony płytom Azura. Do jej stworzenia wykorzystano różne rozwiązania technologiczne Agfa Graphics: workflow Apogee, raster Sublima, system CtP bazujący na naświetlarce Avalon N8 oraz płyty Energy Elite Pro. Projektantem karty jest Rudy Van Hoey z belgijskiej firmy MathildeStudios, zaś za część poligraficzną odpowiedzialna była drukarnia Artoos, jeden z partnerów technicznych Agfa Graphics.
Drugim z wyróżnionych w konkursie Gold Ink produktów Agfa Graphics, tym razem uhonorowanym srebrną nagrodą, był kalendarz VIP na rok 2014. Celem przyświecającym jego stworzeniu było pokazanie swoistej „potęgi druku”, a uwzględnione w nim zdjęcia miały jak najlepiej odzwierciedlać hasło „Łączyć/tworzyć/wspierać”, charakteryzujące działania podejmowane przez Agfa Graphics w odniesieniu do klientów firmy. Kalendarz jest wspólnym dziełem jej pracowników i partnerów. Znalazło się w nim trzynaście zdjęć wyłonionych w konkursie fotograficznym, przeprowadzonym wśród pracowników Agfa Graphics z całego świata. Do jego wykonania wykorzystano – podobnie jak w przypadku „wideokarty” – kilka rozwiązań technicznych Agfa Graphics, m.in.: termoczułe płyty Energy Elite Pro oraz sterowaną oprogramowaniem Apogee naświetlarkę Avalon, wykorzystującą raster Sublima. Zastosowane tu, specjalne techniki drukowania i uszlachetniania zwiększają towarzyszące przeglądaniu kalendarza poczucie smaku i wyrafinowania. Za jego projekt również odpowiadał Rudy Van Hoey, natomiast za stronę poligraficzną – belgijska drukarnia Guido Maes Printingdeluxe.
„Jest dla nas szczególnym powodem do dumy, że aż dwa produkty Agfa Graphics – „wideokarta” poświęcona płytom Azura i ekskluzywny kalendarz VIP na rok 2014 – zdobyły prestiżowe nagrody w konkursie doceniającym kreatywność i walory wizualne – powiedziała Deborah Hutcheson, dyrektor ds. marketingu w firmie Agfa Graphics North America. – Fakt ich wyróżnienia i wybrania spośród około tysiąca zgłoszeń stanowi potwierdzenie pasji i zaangażowania, będących podstawą działania całej naszej organizacji”.
Jak wynika z werdyktu jury konkursowego, w skład którego wchodzą profesjonaliści z szeroko rozumianego świata poligrafii, tegoroczni zwycięzcy nagród Gold Ink wyróżnili się na tle swoich konkurentów pod wieloma względami, m.in. jakością druku, zaawansowaniem technicznym i skomplikowaniem wykonania prac, jak też ogólnymi wrażeniami wizualnymi i estetycznymi nadesłanych produktów. Nagrody zostały wręczone podczas dorocznej gali Gold Ink Awards & Hall of Fame, jaka odbyła się 29 września na terenach McCormick Place w Chicago.