Z początkiem października br. polski oddział Agfa Graphics NV przeniósł się do nowej, przestronnej siedziby, zlokalizowanej w biurowcu Oxygen Park przy ul. Jutrzenki 137A w Warszawie. Przeprowadzka była związana m.in. z rozbudową struktur firmy o europejskie centrum obsługi klienta. W uroczystym, oficjalnym otwarciu nowej siedziby, jakie miało miejsce 2 października, wziął udział m.in. Christian Reinaudo – prezes koncernu Agfa-Gevaert, w skład którego wchodzi Agfa Graphics.
W ubiegłym roku Agfa Graphics podjęła decyzję o scentralizowaniu obsługi klientów firmy z większości krajów Europejskich w biurze w Warszawie. W związku z tym z początkiem kwietnia br. stworzono tu dedykowane centrum – European Shared Service Center (ESSC). Kieruje nim Beata Bogdańska, wcześniej dyrektor działu operacyjnego w polskim oddziale Agfa Graphics. Obecnie pracuje w nim około 30 osób z różnych krajów, docelowo ma ich być około 70. W rezultacie polski oddział Agfa Graphics, w skład którego formalnie wchodzi centrum, będzie zatrudniał ponad 100 pracowników.
„Sytuacja ta wymusiła na nas konieczność przeprowadzki do nowej siedziby – tłumaczy Michał Śliz, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics. – Tę znaleźliśmy bardzo, blisko, bo w sąsiadującym budynku nowo otwartego kompleksu biurowego Oxygen Park. Zajmowana przez nas powierzchnia, głównie z uwagi na wciąż tworzone centrum obsługi klientów, zwiększyła się dzięki temu blisko trzykrotnie, do ok. 1400 m2”.
Prezes Agfa-Gevaert z wizytą w Polsce
W związku z przenosinami do nowej siedziby oraz z uwagi na tworzone centrum ESSC, do Warszawy przyjechał Christian Reinaudo – prezes koncernu Agfa-Gevaert. Podczas spotkania z pracownikami Agfa Graphics i Agfa HealthCare przedstawił on wyniki finansowe grupy za 1. półrocze, akcentując szczególnie wzrost marży zysku brutto i zysku operacyjnego EBIT. Podkreślił również znaczenie wdrażanych programów oszczędnościowych dla kondycji całego koncernu. Christian Reinaudo pogratulował bardzo dobrych wyników sprzedaży, jakie na polskim rynku odnotowuje Agfa Graphics.
„Rzeczywiście mamy czym się pochwalić – potwierdza Michał Śliz. – Po pierwszych trzech kwartałach br. w dziale inkjetowym zrealizowaliśmy założenia budżetowe na cały rok. Zwiększyliśmy w nim sprzedaż – w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. – o ponad 24%. W dziale prepress zanotowaliśmy wzrost o ponad 10%, głównie z uwagi na znaczące zwiększenie ilości sprzedanych płyt. Jest to godne podkreślenia wobec ostrej walki cenowej i wciąż nienajlepszej koniunktury na rynkach światowych.”