Polski oddział Agfa Graphics nieprzerwanie święci triumfy w zakresie sprzedaży wielkoformatowych rozwiązań z rodziny Anapurna i Jeti, bazujących na technice inkjet UV. Co ciekawe, coraz częściej znajdują one użytkowników wśród firm spoza branży poligraficzno-reklamowej. Tylko w tym roku Agfa Graphics zakontraktowała kilka maszyn, które wkrótce rozpoczną pracę w przedsiębiorstwach z branż meblarskiej, szklarskiej czy ceramicznej. Trend ten był zauważalny już w poprzednich latach, jednak rok 2015 może okazać się przełomowy, jeżeli chodzi o sprzedaż ploterów Anapurna i Jeti do firm wykorzystujących je do różnego rodzaju aplikacji przemysłowych.
Agfa Graphics już od dłuższego czasu kieruje swoją ofertę do odbiorców z wielu segmentów rynku. Poza kluczowymi obszarami, takimi jak print & display czy signage, jej rozwiązania są coraz częściej instalowane w przedsiębiorstwach specjalizujących się w produkcji płytek ceramicznych, obróbce szkła czy też wytwarzających elementy mebli. Nierzadko maszyny Anapurna i Jeti znajdują zastosowanie przy bardzo nietypowych, niszowych zastosowaniach realizowanych na innych, trudnych w obróbce podłożach: drewnie, metalu czy kamieniu.
Potwierdzeniem zaangażowania Agfa Graphics w obszar tzw. drukowania przemysłowego była m.in. ubiegłoroczna, aktywna jej obecność na pierwszej edycji targów InPrint w Hanowerze. Firma znalazła się w gronie sponsorów-założycieli tej wystawy. Poza prezentacjami sprzętu przedstawiciele Agfa Graphics uczestniczyli w merytorycznej oprawie targów: konferencjach, panelach dyskusyjnych czy specjalnych publikacjach na temat przyszłości inkjetu, jakie ukazywały się przez imprezą.
Mówi Przemysław Arabski, szef działu inkjetowego Agfa Graphics: „Zainteresowanie firm z innych obszarów rynku, niż tradycyjnie obsługiwany przez nas dotychczas segment poligraficzno-reklamowy, rzeczywiście rośnie z roku na rok. Najlepszym tego dowodem są realizowane przez nas w Polsce wdrożenia maszyn Jeti i Anapurna w przedsiębiorstwach, które użytkują je na własne potrzeby – do obróbki sztywnych podłoży takich jak elementy konstrukcyjne, panele szklane czy blaty meblowe. O naszym sukcesie w tych branżach decyduje przede wszystkim szerokie portfolio rozwiązań, bazujące na wieloletnich doświadczeniach Agfa Graphics w zakresie produkcji atramentów UV, maszyn i sterującego nimi oprogramowania”.
Kompleksowa oferta podstawą sukcesu
Od kilku lat firma realizuje dwubiegunową strategię rozwoju, bazującą na rynkach cyfrowego prepressu i wielkoformatowego druku inkjetowego UV. Ten drugi stanowi coraz ważniejszą pozycję w przychodach ze sprzedaży nie tylko Agfa Graphics, ale też całej grupy Agfa-Gevaert. Jest też jednym z obszarów rynku, na których firma odnotowuje coraz większe wzrosty rok do roku. Podobnie jest w Polsce, która jest jednym z liderów pod względem sprzedaży inkjetowych rozwiązań belgijskiego producenta.
Wielu klientów, zarówno z branży poligraficzno-reklamowej jak też z innych gałęzi przemysłu, docenia fakt, że Agfa Graphics może im zaoferować kompleksową ofertę. Składają się na nią liczne urządzenia drukujące o różnych formatach obsługiwanych mediów (sztywnych i giętkich), urządzenia peryferyjne (m.in. wprowadzony niedawno do sprzedaży ploter tnący Acorta), dedykowane poszczególnym modelom maszyn atramenty UV oraz sterujący całą produkcją workflow Asanti. Uzupełnieniem bogatego portfolio rozwiązań jest wsparcie techniczne i serwisowe oferowane przez firmę przy wdrażaniu oraz bieżącej eksploatacji maszyn.
„Dzięki temu budujemy zaufanie, które procentuje kolejnymi dostawami sprzętu – potwierdza Przemysław Arabski. – Stale rośnie liczba firm, które podejmując kolejne decyzje inwestycyjne ponownie decydują się na nasz ploter. Dotyczy to także przedsiębiorstw przemysłowych, nie tylko drukarń czy agencji reklamowych”.
Bogactwo zastosowań
Dzięki kolejnym wdrożeniom i pozytywnym doświadczeniom obecnych użytkowników marka Agfa Graphics staje się coraz bardziej rozpoznawalna wśród przedsiębiorstw z branż takich jak ceramiczna, szklarska czy meblarska. Świadczą o tym choćby coraz liczniejsze kontakty ze strony firm je reprezentujących, m.in. podczas branżowych targów takich jak InPrint, Fespa czy RemaDays. „Dość powiedzieć, że nabywcą prezentowanej na ostatniej z wymienionych wystaw, odbywającej się w lutym br. w Warszawie, maszyny Anapurna M2050i stała się firma z branży szklarskiej. To swego rodzaju symboliczne zwieńczenie naszej obecności na imprezie kierowanej wszak do zupełnie innego grona odbiorców. Co więcej, będzie to pierwszy zainstalowany w Polsce egzemplarz tego modelu. Okazuje się, że w przypadku niektórych rozwiązań ich prekursorami na rodzimym rynku będą zatem firmy z innych obszarów niż poligrafia i reklama. To dla nas nowe, ciekawe doświadczenie i zarazem olbrzymie wyzwanie” – mówi Przemysław Arabski, odpowiedzialny za zrealizowany podczas targów kontrakt.
Dobre prognozy na 2015 rok
Po pełnym sukcesów rynku 2014, pierwsze miesiące roku obecnego także są dla polskiego działu inkjetowego bardzo owocne. „Poza maszyną, której sprzedaż sfinalizowaliśmy na targach, już wkrótce zrealizujemy kolejne instalacje systemów z serii Anapurna i Jeti. Część z nich trafi do przedsiębiorstw z branż takich jak szklarska czy meblarska. Cieszymy się, że ekspansja Agfa Graphics na tych rynkach przebiega w podobny sposób jak w z przypadku segmentu print & display: wiele istotnych informacji klienci przekazują sobie nawzajem, chwaląc jakość, wydajność i elastyczność naszych rozwiązań. A zastosowana w nich technologia broni się sama. Dzięki niej bowiem różnorodność i bogactwo zastosowań są tu niemal nieograniczone”.