Podczas towarzyszącego targom SGIA 2015 konkursu na „Produkt roku” Agfa Graphics zdobyła trzy nagrody i zdominowała kategorie związane z techniką drukowania inkjet UV. Otrzymały je plotery: Anapurna M2540i FB (w kategorii płaskich urządzeń UV w cenie 100-200 tys. USD), Jeti Mira (w kategorii płaskich urządzeń UV w cenie 200-500 tys. USD) oraz Jeti Tauro (w kategorii wysokowydajnych, płaskich/hybrydowych systemów UV). Targi stały się dla Agfa Graphics okazją do prezentacji wszystkich nagrodzonych maszyn, jak również innych rozwiązań jej bogatej oferty, dedykowanej na rynek druku wielkoformatowego.
SGIA to doroczna wystawa i konferencja, będąca najważniejszym na rynku północnoamerykańskim wydarzeniem skierowanym do firm związanych z produkcją wielkoformatową. Towarzyszący im konkurs na „Produkt roku” to z kolei jedna z najbardziej prestiżowych tego rodzaju inicjatyw, w ramach której oceniane są najnowsze urządzenia i materiały eksploatacyjne, wzbogacające i wpływające na rozwój całego rynku obrazowania graficznego, m.in. w obszarze sign & display.
„Potrójne wyróżnienie dla naszych rozwiązań to świetna wiadomość dla zespołu Agfa Graphics, zaangażowanego w ich projektowanie, produkcję, sprzedaż i wdrażanie na całym świecie – mówi Deborah Hutcheson, dyrektor ds. marketingu Agfa Graphics North America. – Stanowią one potwierdzenie, że za naszymi systemami drukującymi z serii Anapurna i Jeti stoją ciężka praca i ogromna precyzja. Naszą ambicją jest bowiem dostarczanie na rynek zaawansowanych rozwiązań, przynoszących szereg korzyści ich użytkownikom”.
Ploter Jeti Tauro jest skierowany do firm z segmentu sign & display, realizujących wysokie nakłady produkcyjne, także w systemie trzyzmianowym. Maszyna pracuje z prędkością maksymalną 275 m2/h i zadrukowuje media sztywne oraz giętkie o szerokości do 2,5 m w sześciu kolorach, z opcjonalną bielą kryjącą/podkładową lub primerem.
Jeti Mira to z kolei płaski ploter Agfa Graphics, stworzony z myślą o produkcji wysokonakładowej. W wersji z podwójnym stołem oferuje on m.in. tryb „print & prepare”, pozwalający na drukowanie bez zatrzymywania maszyny; kolejne podłoże jest wprowadzane do urządzenia, podczas gdy po drugiej stronie stołu kończy się zadrukowywanie wcześniejszego zlecenia. Takie rozwiązanie znacząco zwiększa jego wydajność. Jeti Mira drukuje w sześciu kolorach z dodatkową bielą oraz opcjonalnym lakierem i primerem. Ploter jest dostępny w dwóch wersjach, o różnych szerokościach stołu (2,7 x 1,6 m lub 2,7 x 3,2 m).
Trzecie z wyróżnionych na targach SGIA 2015 urządzeń to płaski ploter Anapurna M2540i FB, drukujący w sześciu kolorach na mediach o szerokości maksymalnej 2,54 m, z prędkością do 93 m2/h. Zdaniem producenta jest on optymalnym rozwiązaniem w przypadku prac powtarzalnych oraz przy realizowaniu wielu zleceń na różnego rodzaju podłożach.
Do tegorocznej edycji konkursu „Produkt roku” zgłoszono 141 rozwiązań w 38 kategoriach. Jury oceniało je, biorąc pod uwagę m.in. takie parametry jak: reprodukcja barw, przejścia tonalne, precyzja w odwzorowaniu detali, pasowanie kolorów oraz balans szarości.
Odbywające się w dniach 4-6 listopada w Atlancie targi SGIA 2015 były dla Agfa Graphics okazją do zademonstrowania jej kompleksowej oferty w obszarze wielkoformatowego druku cyfrowego bazującego na technice inkjet UV. Poza nagrodzonymi rozwiązaniami, na stoisku firmy można było obejrzeć także dwa inne urządzenia: Anapurna M2500i (znany z licznych instalacji – także w Polsce – 6-kolorowy ploter hybrydowy, zadrukowujący sztywne i giętkie media o szerokości do 2,5 m) oraz Anapurna M3200 i RTR (wysokowydajny rolowy ploter, zadrukowujący materiały giętkie o szerokości do 3,2 m). Firma promowała również sterujący wszystkimi ploterami z jej oferty system workflow – Asanti 2.0 (oferujący wiele nowych funkcji automatyzujących produkcję) oraz oprogramowanie do tworzenia sklepów internetowych – Asanti StoreFront (zoptymalizowane pod kątem e-sprzedaży, realizowanej przez drukarnie wielkoformatowe). W najnowszej wersji – StoreFront 3.0.6 – oferuje ono nowe opcje projektowania stron (zwiększające zaangażowanie klienta w proces zamawiania i realizacji zleceń), kolejne udoskonalenia ułatwiające administrowanie sklepem internetowym, jak również nowe funkcje usprawniające typowe działania biznesowe.
Na stoisku nie zabrakło wydzielonej strefy z licznymi przykładami zleceń, zrealizowanych z wykorzystaniem maszyn, materiałów eksploatacyjnych oraz oprogramowania Agfa Graphics.