Tradycyjnie już z myślą swoich klientach i partnerach biznesowych Agfa przygotowała ekskluzywny kalendarz VIP na nadchodzący rok. Jego tematem przewodnim jest przyświecające działalności firmy hasło „We Embody Print” („Ucieleśniamy druk”). Jak co roku, kalendarz stanowi połączenie ambitnej grafiki, niebanalnych rozwiązań działających na zmysły wzroku i dotyku oraz zastosowania wysokiej jakości technik poligraficznych.
Uniwersalny projekt: na dziś i jutro
Przygotowane przez firmę Agfa wydawnictwo wychodzi poza ramy klasycznego kalendarza. Dzięki uniwersalnemu projektowi graficznemu, może on być wykorzystywany na różne sposoby: jako ozdoba stolika na kawę, dekoracja wzbogacająca wnętrze (dzięki odpowiednim złamom) bądź też wiszący na ścianie, praktyczny informator. Na przednich stronicach kalendarza znajdują się wydrukowane w żywych barwach sylwetki ludzi o różnym wieku, płci i kolorze skóry, odzwierciedlające hasło „We Embody Print”. Na tylnej stronie z kolei umieszczono każdy z 365 dni roku wraz z przypisanymi im „polami wyboru”.
Bogactwo efektów – potęga druku
Podobnie jak w latach poprzednich, również kalendarz firmy Agfa na 2018 rok stanowi przykład zastosowania licznych, różnorodnych technik drukarskich, będąc jednocześnie pokazem możliwości, jakie oferuje współczesna poligrafia. Znalazły tu zastosowanie zaawansowane rozwiązania z bogatej oferty belgijskiego producenta, m.in. oprogramowanie workflow Apogee, płyty offsetowe Energy Elite Eco czy naświetlarka CtP Avalon.
Najwyższa jakość druku została osiągnięta również dzięki wykorzystaniu proekologicznych papierów o zróżnicowanej teksturze oraz dodatkowych efektów uszlachetniania uzyskanych z udziałem folii tłoczonej na gorąco czy lakierów. Połączenie wszystkich tych elementów sprawiło, że publikacja ma unikalny charakter, i – zdaniem firmy Agfa – stanowi wartość samą w sobie.
Kreacja i pomysł
Za koncepcję i projekt kalendarza odpowiedzialna była firma RegularSwitch – wielokulturowa agencja designerska, działająca na dwóch kontynentach – w Sao Paulo w Brazylii oraz w Paryżu i Lyonie we Francji. Jej założycielem jest pochodzący z Francji dyrektor artystyczny i inżynier ds. oprogramowania. Projekt kalendarza, przygotowany na zlecenie firmy Agfa, miał w zamyśle twórców stanowić połączenie technik analogowych i cyfrowych, gdzie tradycyjny design spotyka się z nowoczesnymi, multimedialnymi kanałami komunikacji.
Druk i uszlachetnianie
Kalendarz został wyprodukowany przez paryską drukarnię STIPA, oferującą swoim klientom liczne, innowacyjne produkty i usługi poligraficzne. Park sprzętowy firmy obejmuje m.in. maszyny offsetowe wyposażone w system utrwalania H-UV.
Proces produkcji
Przy wszystkich działaniach prepress, zrealizowanych podczas powstawania kalendarza, wykorzystano oprogramowanie workflow Apogee stworzone przez firmę Agfa. Zastosowane tu płyty Energy Elite Eco zostały uprzednio naświetlone w systemie CtP Avalon N8, wyposażonym w technologię rastrowania CristalRaster. Kalendarz wydrukowano w maszynie Komori H-UV LED przy użyciu specjalnie wybranych, proekologicznych papierów i kartonów posiadających certyfikaty środowiskowe ECF i FSC, dostarczonych przez firmę Fedrigoni.