Agfa poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowej wersji sklepu internetowego, bazującego na technologiach cloud computing i Web2Print – StoreFront 4.5. Jak podaje producent, oferuje ona jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa oraz usprawnienia w zakresie realizacji zamówień. W efekcie użytkownik uzyskuje dostęp do przyjaznego w obsłudze, działającego w trybie online rozwiązania pozwalającego na rozbudowę portfolio usług poligraficznych i wejście na nowe rynki.
Wobec stale rosnącej konkurencji i ciągłego poszukiwania przewag rynkowych, drukarnie coraz częściej oferują swoim klientom intuicyjne w obsłudze oprogramowanie, pozwalające na realizowanie zamówień w trybie online. Jednym z nich jest StoreFront – sklep internetowy firmy Agfa dostępny jako usługa typu SaaS. Jest to rozwiązanie typu e-commerce dedykowane drukarniom akcydensowym, firmom z segmentu sign & display, przedsiębiorstwom świadczącym kompleksową obsługę poligraficzną oraz agencjom reklamowym i kreatywnym. W założeniach twórców, StoreFront ma zapewnić dotarcie do szerszej grupy potencjalnych odbiorców poprzez zaoferowanie dostępu do wygodnej w obsłudze funkcji kupowania i personalizowania produktów przez Internet, o dowolnej porze. Agfa zapewnia tu dwa rozwiązania: stworzenie personalizowanego sklepu B2B, skierowanego do wybranej grupy klientów bądź też zaprojektowanie ogólnodostępnego sklepu typu web-to-print.
Większe bezpieczeństwo danych
Bez względu na rodzaj sklepu, jaki chce stworzyć drukarnia, dostęp do niego musi być odpowiednio zabezpieczony. We wcześniejszej wersji StoreFront, przy obsłudze wrażliwych danych (jak login czy informacje o płatnościach) wykorzystywany był protokół HTTPS. W wersji 4.5 cały przepływ danych jest szyfrowany. Bazując nadal na HTTPS, zapewnia pełną ochronę przed hakerami, odpowiednio zabezpieczając prywatne informacje i poufne dane. Jest to szczególnie istotne dla firm i instytucji, przechowujących i przetwarzających tysiące informacji wymagających wysokiego stopnia ochrony: banków, międzynarodowych korporacji czy organizacji rządowych.
Aby jeszcze bardziej zadbać o bezpieczeństwo sklepów używających personalizowanych domen, StoreFront 4.5 automatycznie wysyła zapytanie i stosuje certyfikaty SSL generowane przez „Let’s Encrypt”. Jest to automatyczne, otwarte rozwiązanie do certyfikacji wspieranych przez wielu ważnych graczy rynkowych. Uwalnia przy tym drukarnie od konieczności zamawiania i instalowania certyfikatów we własnym zakresie.
Przybliżone terminy dostaw
StoreFront 4.5 wyręcza też swoich użytkowników od ustalania oczekiwanych terminów przesyłki zamówionych towarów. Bazując na preferowanej formie dostawy i przyjętym planie produkcyjnym, oprogramowanie to automatycznie wyznacza zakładany dzień dotarcia zlecenia do odbiorcy. Eliminowane są w ten sposób jakiekolwiek nieporozumienia, związane z używaną terminologią, np. „dostawą 48-godzinną”.
Edytor online bazujący na HTML5
W sklepach Apogee StoreFront lub Asanti StoreFront niemal 30% produktów oferowanych przez drukarnie jest personalizowanych. Podobnie jak we wcześniejszej wersji, StoreFront 4.5 jest wyposażony w dedykowany edytor online. Umożliwia on tworzenie przez klienta własnej wersji danego produktu w trybie online: poprzez wprowadzenie danych do formularza lub pracę bezpośrednio na layoucie strony. W obecnej wersji oprogramowania wspomniany edytor bazuje w pełni na języku HTML5, będąc jednocześnie kompatybilnym ze wszystkimi wcześniejszymi wersjami przeglądarek internetowych. Klienci zainteresowani personalizacją dokumentów, kart, ulotek, arkuszy danych, POS itd. mogą obecnie w wygodny sposób nadać im indywidualny kształt przy użyciu tabletu bądź komputera.
Ścisła integracja z systemami workflow
Pomimo tego, że zamówienia online mogą być przetwarzane w dowolnym systemie produkcyjnym, Agfa rekomenduje zastosowanie usługi StoreFront w połączeniu z jej innymi rozwiązaniami, dedykowanymi firmom poligraficznym, np. systemem workflow Apogee Prepress (skierowanym do drukarń akcydensowych) czy też Asanti – przeznaczonym na rynek zastosowań sign & display. Automatycznie pobierając i przetwarzając zamówienia składane online, oba programy są w pełni zintegrowane z usługą StoreFront 4.5, zapewniając drukarniom oszczędności czasowe i ekonomiczne.
Ścisła integracja z całym środowiskiem produkcji funkcjonującym w drukarni to – zdaniem firmy Agfa – kluczowy punkt wyjścia do dalszej optymalizacji procesów. Jak podaje producent, StoreFront w najnowszej wersji został udoskonalony i rozbudowany w taki sposób, by jeszcze lepiej współpracował np. z systemami MIS czy też zarządzania stanami magazynowymi. Dzięki temu oprogramowanie na bieżąco odpowiada na potrzeby i oczekiwania firm działających na rynku poligraficznym i ich klientów.