Advert System z Łomianek k. Warszawy to kolejny polski użytkownik wielkoformatowego urządzenia z rodziny :Anapurna, które produkowane są przez Agfa Graphics. W ostatnim czasie rozpoczął tu pracę system :Anapurna Mv, zastępując rozwiązanie innego dostawcy, zwiększając jednocześnie wydajność i jakość zleceń wykonywanych z zastosowaniem technologii inkjet UV. Urządzenie jest wykorzystywane przez Advert System do realizacji różnych prac na podłożach sztywnych i giętkich, głównie produktów typu POS.
O nowym ploterze UV zaczęliśmy myśleć pod koniec ubiegłego roku, głównie ze względu na chęć posiadania nowocześniejszego urządzenia – wszak technologia cyfrowa wciąż się rozwija – zapewniającego przy tym wysoką jakość i bezawaryjność
Advert System działa na rynku usług reklamowych od 2003 roku. Firma początkowo obsługiwała wyłącznie klientów detalicznych, jednak przed pięciu laty podjęto decyzję o zmianie nazwy, specjalizacji oraz docelowej grupie odbiorców. Właściciel, Dariusz Kniołek, postawił na współpracę z dużymi agencjami reklamowymi oraz skoncentrowanie się na realizacji prac z zakresu POS. Mówimy o produkcji profesjonalnych reklam do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych, a także o produktach wykonywanych z wykorzystaniem podłoży sztywnych i znajdujących zastosowanie w reklamie handlowej, czyli z jednej strony mających zachęcić klienta do zakupu danego towaru, z drugiej zaś – zapewniających identyfikację wizualną danej marki. Są wśród nich gadżety, stojaki, przywieszki oraz nieco większe produkty – kasetony czy lightboksy – mówi Dariusz Kniołek. Do niedawna były one zadrukowywane w urządzeniu inkjetowym zakupionym przez Advert System w 2007 roku. Jednak z uwagi na rosnące wymagania odbiorców względem wydajności i jakości, właściciel firmy postanowił zainwestować w rozwiązanie bazujące na najnowszej technologii.
O nowym ploterze UV zaczęliśmy myśleć pod koniec ubiegłego roku, głównie ze względu na chęć posiadania nowocześniejszego urządzenia – wszak technologia cyfrowa wciąż się rozwija – zapewniającego przy tym wysoką jakość i bezawaryjność – przyznaje Dariusz Kniołek. – Wówczas wśród rozważanych przez nas rozwiązań znalazły się systemy Agfa Graphics, które mocno polecał nam jeden z zadowolonych klientów tej firmy, posiadający w swoim parku sprzętowym zarówno rozwiązania dla prepressu, jak i urządzenie inkjetowe. Przy rozpatrywaniu napływających ofert braliśmy pod uwagę przede wszystkim jakość, precyzję i wydajność plotera, a także jego niezawodność i innowacyjność. Stąd tak dużą wagę przywiązywaliśmy do opinii klientów na temat samego plotera, jak też do codziennej współpracy z dostawcą.
W efekcie na początku tego roku w firmie Advert System rozpoczął pracę wielkoformatowy system :Anapurna Mv, dostarczony przez Agfa Graphics. Mówi Dariusz Kniołek: Poza wyżej wspomnianymi kryteriami, o jego wyborze zdecydowało zaufanie do Agfa Graphics jako firmy o wieloletnich tradycjach w branży poligraficznej i ugruntowanej pozycji rynkowej oraz zaawansowana technologia, zastosowana w coraz częściej spotykanych w polskich przedsiębiorstwach maszynach z rodziny :Anapurna. Mam na myśli zarówno ich możliwości produkcyjne jeśli chodzi o zadrukowywanie sztywnych i giętkich podłoży, rozbudowane możliwości techniczne (np. opcję nanoszenia lakieru wybiórczo bądź po całości arkusza), jak też niewygórowane koszty związane z zakupem materiałów eksploatacyjnych.
System :Anapurna Mv umożliwia drukowanie w sześciu kolorach (CMYKLcLm) z prędkością maksymalną 14 m2/h i rozdzielczością do 1440 dpi. Urządzenie drukuje w trybie płaskim na sztywnych podłożach o grubości nieprzekraczającej 4,5 cm oraz giętkich w trybie „z roli na rolę” ; w jednym i drugim przypadku maksymalna szerokość zadrukowywanego materiału wynosi blisko 1,6 m. Maszyna jest wyposażona w nowoczesne 14-pikolitrowe głowice drukujące, zaś do codziennej produkcji wykorzystuje atramenty UV wytwarzane przez Agfa Graphics.
Jak przyznaje Dariusz Kniołek, system jest w jego firmie wykorzystywany przede wszystkim do realizacji prac na podłożach sztywnych, takich jak płyty akrylowe, PCV czy pleksi: Wynika to ze specyfiki naszej produkcji, chociaż coraz częściej na maszynę trafiają też prace wykonywane na materiałach giętkich, takie jak fototapety czy dwustronne banery. Są to ciekawe aplikacje, jednak gros zleceń na ploter :Anapurna Mv to materiały POS, wykonane z podłoży sztywnych i sądzę, że te proporcje na razie zostaną utrzymane.
Po trzech miesiącach użytkowania plotera firmy Agfa Graphics właściciel Advert System mówi: Maszyna przejęła 100% produkcję realizowaną na wcześniej użytkowanym urządzeniu UV, spełniając nasze oczekiwania pod każdym względem –jakości, wydajności, bezawaryjności. System generuje też rozsądne koszty związane z całkowitą eksploatacją, m.in. w zakresie stosowanych w nim mediów i atramentów. Przy całkowitej ocenie warto podkreślić profesjonalną obsługę przed- i posprzedażową ze strony Agfa Graphics w osobie pana Artura Cajlera z działu inkjetowego tej firmy. Podsumowując, na razie chcemy w jak największym stopniu wykorzystać nowo poczynioną inwestycję, ale już dziś możemy przyjąć, że przy kolejnym potencjalnym zakupie plotera UV z pewnością weźmiemy pod uwagę rozwiązania firmy Agfa Graphics.
Artur Cajler, kierownik ds. kluczowych klientów w dziale inkjetowym Agfa Graphics, dodaje: Współpraca z klientem, który wie czego chce, szybko i zdecydowanie podejmuje decyzje oraz – co najważniejsze – inwestuje w najbardziej rozwojową część rynku inkjetowego, to ogromna satysfakcja. Satysfakcja również posprzedażowa, bo widok rozwoju biznesu klienta dzięki zakupowi nowego plotera bardzo cieszy.