Agfa Anapurna H3200i LED w firmie Artlab.pl

W listopadzie ub.r. w warszawskiej firmie Artlab.pl rozpoczął pracę wielkoformatowy ploter „hybrydowy” Agfa Anapurna H3200i LED, umożliwiający bezpośrednie zadrukowywanie mediów sztywnych oraz giętkich. To już piąte rozwiązanie marki Agfa, jakie w ciągu ostatnich kilku lat jest użytkowane przez to przedsiębiorstwo. Nowa inwestycja nie tylko umożliwiła firmie obsługę podłoży o większej szerokości (do 3,2 m), ale też – dzięki zastosowanej tu innowacyjnej technologii UV LED – pozwoliła na zadrukowywanie materiałów wrażliwych na wysoką temperaturę, m.in. folii używanych do wyklejania samochodów.

Andrzej Lemiesz, właściciel Artlab.pl, zajmuje się produkcją reklam od 25 lat. Początkowo bazowano tu na ręcznym malowaniu reklam, z czasem w firmie pojawiły się plotery tnące, a jeszcze później – drukujące. Przez wiele lat w części związanej z poligrafią dominowała tu technologia solwentowa, a bazujące na niej plotery były wykorzystywane w kluczowych obszarach, w jakich działa Artlab: reklamie wizualnej i oklejaniu samochodów. „W związku z rozrastającym się parkiem sprzętowym w naszej firmie pojawił się również trzeci dział: usługi w zakresie druku wielkoformatowego – mówi Andrzej Lemiesz. – W nim zaś, począwszy od 2015 roku, następowało stopniowe przenoszenie zleceń na plotery marki Agfa, które sprowadzaliśmy jako urządzenia z drugiej ręki, we własnym zakresie. Jednak już wówczas nawiązaliśmy współpracę z polskim oddziałem Agfa NV, przede wszystkim w zakresie serwisowania maszyn. Z czasem przekonaliśmy się też do oryginalnych atramentów dedykowanych poszczególnym ploterom – wcześniej bowiem korzystaliśmy z zamienników”.

Swoją przygodę z marką Agfa firma Artlab.pl zaczęła od modelu Anapurna M2. Później pojawiały się tu kolejne maszyny tego belgijskiego producenta: Anapurna M1600, Anapurna M2540 FB oraz Anapurna M2500. Wreszcie – jesienią ub.r. – w ich miejsce zakupiony został fabrycznie nowy ploter o znacznie większych możliwościach. „Był to przemyślany ruch z naszej strony – mówi Andrzej Lemiesz. – Przez kilka lat poznaliśmy nie tylko technologię firmy Agfa, ale też przekonaliśmy się o jej profesjonalnej obsłudze w kontekście działań serwisowych. Już wcześniejsze maszyny były wyposażone w szereg innowacyjnych rozwiązań, gwarantujących wysoką jakość zadruku, np. głowice Konica Minolta. Jednak to pojawienie się na rynku urządzeń bazujących na technologii UV LED okazało się w naszym odczuciu prawdziwym przełomem. Zachowano w nich najlepsze cechy i funkcje znane z wcześniejszych, sprawdzonych modeli, a jednocześnie – wyposażono w rozwiązania umożliwiające zadrukowywanie niezwykle wrażliwych na wysoką temperaturę podłoży. W naszym przypadku, jako firmy zużywającej duże ilości np. folii polimerowych, był to jeden z kluczowych parametrów. W odróżnieniu od maszyn wyposażonych w lampy rtęciowe, promienniki UV LED nie powodują bowiem pękania zadrukowanej powierzchni. To zaś przy newralgicznych miejscach oklejanych samochodów, do których tego rodzaju folie są stosowane, okazało się bezcenne”.

Andrzej Lemiesz dodaje, że pierwsze testy w maszynie z serii Anapurna, bazującej na technologii UV LED, zostały wykonane przez niego podczas targów RemaDays Warsaw 2017. „Na stoisku firmy Agfa pracowała wówczas mniejsza maszyna – Anapurna H2050i LED. W zasadzie byliśmy na nią zdecydowani, kiedy na rynku pojawił się większy model – Anapurna H3200i LED. Ponieważ oba urządzenia oferowały identyczną jakość o finalnej decyzji zdecydowała szerokość zadruku. Oczywiście niezależnie od pozytywnych doświadczeń z lokalnym serwisem – jego bliskości i szybkiego czasu reakcji w razie jakichkolwiek problemów. Posiadając w swoim czasie trzy używane maszyny Agfa, było dla nas niezwykle istotne, by zapewnić sobie bezpieczeństwo produkcji. Serwis, na który zawsze można liczyć, to najlepsza tego gwarancja”.
Dostarczona do firmy Artlab.pl w listopadzie ub.r. maszyna to uniwersalne urządzenie, obsługujące różnorodne podłoża giętkie i sztywne. W przypadku tych drugich format wynosić może nawet 3,2 x 4 m. Przy materiałach giętkich – poza maksymalną szerokością (3,2 m) ograniczeniem jest waga i średnica zwoju z materiałem. Anapurna H3200i LED drukuje w sześciu kolorach z prędkością do 129 m2/h w trybie draft. Posiada wbudowaną funkcję nanoszenia koloru białego, który może być aplikowany zarówno przed jak i po warstwie wielobarwnej, także jako kolor punktowy (specjalny). Można go również nanosić w tzw. trybie „kanapkowym” (pomiędzy dwiema innymi warstwami atramentu).
Jak przyznaje Andrzej Lemiesz, ploter niemal od chwili jego wdrożenia przejął znaczącą część wysokojakościowej produkcji poligraficznej realizowanej przez Artlab, póki co – głównie w zakresie podłoży giętkich. „Za jego sprawą chcemy jednak nieco zmienić nasz wizerunek i odejść od masowej produkcji tanich banerów, z czego również jesteśmy  znani w branży – przyznaje właściciel firmy. – Maszyna umożliwia bowiem zadrukowywanie bardzo różnych, także nietypowych podłoży, a zastosowana tu energooszczędna technologia UV LED gwarantuje odpowiednią lepkość i prędkość, eliminuje ryzyko paskowania oraz ogranicza do minimum liczbę czynności eksploatacyjnych. Chcemy go m.in. wykorzystywać do niskonakładowej produkcji różnego rodzaju etykiet – przy jakości oferowanej przez to urządzenie nawet 4-punktowy font nie stanowi problemu. Myślimy również o innych produktach dedykowanych wymagającym klientom z różnych segmentów rynkowych”.

„Osobny temat to atramenty produkowane przez firmę Agfa, do których jakości przekonaliśmy się już wcześniej, stosując je w innych urządzeniach z serii Anapurna – kontynuuje Andrzej Lemiesz. – Pomimo różnicy cenowej w stosunku do zamienników, zalety jakie one oferują są nie do podważenia: wysokie nasycenie, wydajność i odpowiednia kolorystyka, wyeliminowanie wielu problemów technicznych, brak konieczności czyszczenia głowic czy monitorowania produkcji. Obecnie tego po prostu nie ma, a wychodzące z plotera Anapurna H3200i LED wydruki możemy z czystym sumieniem polecić każdemu klientowi, zarówno obecnemu, jak i potencjalnemu. Mamy zatem nadzieję, że niedawny upgrade sprzętowy przełoży się też na swego rodzaju upgrade wizerunkowy całej naszej firmy”.
Adriana Piotrowska-Ineksiak, regionalny menedżer sprzedaży w dziale inkjetowym firmy Agfa dodaje: „Cieszymy się, że firma Artlab.pl – o tak ugruntowanej pozycji i bogatych doświadczeniach –  ponownie zdecydowała się na inwestycję w – tym razem nowy – ploter z serii Anapurna. Niezwykle miło było też usłyszeć ciepłe słowa pod adresem naszych kolegów z działu serwisowego. Wierzę, że pan Andrzej Lemiesz będzie równie usatysfakcjonowany jakością i wydajnością nowo zakupionego urządzenia, jak to było w przypadku wcześniej użytkowanych ploterów marki Agfa”.