20. września w Warszawie odbyła się 24. konferencja z cyklu Poligraficzne Konfrontacje zorganizowana przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Tym razem jej tematem przewodnim były systemy Web-to-Print, a wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele czołowych dostawców tego typu rozwiązań. Jednym z nich był Krzysztof Sadziński – presales manager w firmie Agfa Graphics, który wystąpił z referatem zatytułowanym „Sposoby współpracy klientów drukarni z działem przygotowania prepress. Zintegrowany system Web2Print”.
Poligraficzne Konfrontacje to cyklicznie odbywające się spotkania dedykowane różnym zagadnieniom związanym z branżą poligraficzną. Tym razem konferencja była poświęcona niezwykle aktualnemu tematowi, jakim są szeroko rozumiane rozwiązania Web-to-Print. Reprezentujący Agfa Graphics presales manager w jej polskim oddziale – Krzysztof Sadziński – skupił się w swoim wystąpieniu na kwestiach związanych ze skuteczną współpracą zleceniodawców z pracownikami drukarni odpowiedzialnymi za realizację zleceń na etapie prepress. Referat uzupełnił krótką prezentacją działania stworzonego przez Agfa Graphics sklepu internetowego :Apogee StoreFront i jego bezproblemowej integracji z systemem produkcyjnym :Apogee Prepress.
Krzysztof Sadziński zaczął od zdefiniowania pojęcia sklepów internetowych typu e-commerce, przeznaczonych dla drukarzy i wydawców, dzieląc je na dwa rodzaje: prywatne (B2B) i publiczne/otwarte (B2C). „Jest to usługa umożliwiająca tworzenie sklepów typu Web-to-Print do sprzedaży produktów poligraficznych – mówił. – Sklep prywatny dostępny jest dla ograniczonego grona użytkowników, publiczny – ogólnie dostępny w sieci – praktycznie dla wszystkich”. Przykładem takiego rozwiązania jest stworzony przez Agfa Graphics sklep :Apogee StoreFront, stanowiący integralną część pakietu dla firm poligraficznych i wydawniczych :Apogee Suite.
Istotnym elementem działania każdego sklepu internetowego, także :Apogee StoreFront, jest technologia cloud computing (przetwarzania „w chmurze”), będąca jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku. „Badania przeprowadzone przez firmę Ipsos Public Affairs wskazują, że już niebawem „w chmurze” będziemy przechowywać większość naszych danych – mówił Krzysztof Sadziński. – Tym bardziej dziwi fakt, że zaledwie 9% polskich użytkowników komputerów twierdzi, że zna ją dobrze lub bardzo dobrze”.
Krzysztof Sadziński wymienił korzyści wynikające z wdrożenia technologii cloud computing, na której opiera się :Apogee StoreFront: możliwość użytkowania oprogramowania na zasadzie SaaS (Software as a Service), gdzie klient – zamiast kupować program – uzyskuje dostęp do licencji i uiszcza comiesięczną opłatę z tym związaną; brak konieczności inwestowania przez klienta we własną infrastrukturę IT; konieczność posiadania przez klienta jedynie podstawowych programów, jak odpowiednio wyposażona przeglądarka internetowa oraz dostęp do szerokopasmowego Internetu. „Jest to wygodny system e-commerce dla drukarni każdego typu: tradycyjnej, cyfrowej, wielkoformatowej – mówił Krzysztof Sadziński. – Możliwość skorzystania z usługi SaaS, łatwość instalacji i obsługi, doskonały edytor online i bezproblemowa integracja z :Apogee Prepress – to w skrócie najważniejsze zalety naszego rozwiązania Web-to-Print.”
Po części teoretycznej Krzysztof Sadziński poprowadził krótką demonstrację działania systemu :Apogee StoreFront w wersji B2B jak i B2C. Na przykładowym zleceniu zaprezentował drogę, jaką przechodzi plik z zamówieniem, zarówno z punktu widzenia administratora działu prepress w drukarni, jak też jej klienta – od złożenia zamówienia do realizacji płatności.
Polscy klienci Agfa Graphics będą mieli okazję do bliższego zapoznania się ze sklepem internetowym :Apogee StoreFront już wkrótce – podczas odbywającej się w dniach 2-3 października w Jachrance k. Warszawy dorocznej Ogólnopolskiej Konferencji Użytkowników Systemu :Apogee.