Agfa Graphics na targach Labelexpo Americas: rozwiązania wspomagające produkcję „inteligentnych” opakowań

Podczas niedawno zakończonych targów Labelexpo Americas, odbywających się w dniach 13-15 września br. w Rosemont, firma Agfa Graphics promowała Arziro – pakiet programów, przeznaczonych do zabezpieczania produktów masowego użytku, np. drukowanych opakowań. Do dyspozycji zwiedzających wystawę byli również przedstawiciele północnoamerykańskiego oddziału Agfa Graphics, którzy udzielali informacji na temat innych rozwiązań firmy, dedykowanych na rynek opakowań i etykiet: oprogramowania workflow, naświetlarek CtP, wywoływarek, płyt oraz chemii drukarskiej.

W skład pakietu Arziro wchodzi m.in. Arziro Design – zestaw narzędzi do projektowania opakowań, pozwalających na implementację szeregu niekonwencjonalnych zabezpieczeń, chroniących oryginalny wyrób. Działając jako wtyczka (plugin) do programu Adobe Illustrator (zarówno w wersji Mac jak i PC), umożliwia tworzenie – w czasie zaledwie kilku sekund – tworzenie unikalnych, złożonych, a więc trudnych do podrobienia projektów, zabezpieczających markowe produkty. W najnowsze wersji programu – Arziro Design 2.0 – oferuje on nowe funkcje takie jak: Smart Selection (automatyczny wybór elementów tworzących kompleksowy projekt zabezpieczenia), możliwość bieżącej zmiany szerokości linii czy tworzenie dodatkowych giloszy.
Poza nim w skład pakietu Arziro wchodzą dodatkowe moduły tworzące kompletny workflow, umożliwiający projektowanie i drukowanie zabezpieczeń, zarządzanie produkcją, a także weryfikację i śledzenie produktu. Mówi Deborah Hutcheson, dyrektor ds. marketingu Agfa Graphics North America: „Drukarnie opakowań, które zdecydują się na wdrożenie Arziro, pozyskują zaawansowane u skuteczne narzędzie do ochrony marki i zabezpieczania produktów. Co więcej, zapewnia ono większą kontrolę nad realizowanym projektem, pełną integrację działań oraz umożliwia redukcję kosztów bieżącej działalności”.

Agfa Graphics, wspólnie ze swoimi partnerami, przygotowała też szereg prezentacji „na żywo”, podczas których demonstrowane były rozwiązania dedykowane na rynek druku fleksograficznego, pozwalające na zwiększenie wydajności i zyskowności zakładów poligraficznych działających na tym rynku. Uwzględniały one zarówno sprzęt, jak też oprogramowanie i materiały eksploatacyjne, niezbędne w pracy każdej drukarni opakowaniowej. Firma promowała także swoje usługi w zakresie wsparcia technicznego oferowanego przedsiębiorstwom z tego segmentu rynkowego, wzbogacone o fachową wiedzę pracowników Agfa Graphics North America.