Agfa Graphics podsumowuje udane targi Poligrafia 2015

Majowe targi Poligrafia 2015 stały się kolejną w tym roku okazją dla Agfa Graphics do spotkania z klientami z segmentów cyfrowego prepressu oraz wielkoformatowego druku cyfrowego. Na jej stoisku pracował innowacyjny ploter Anapurna M2050i, zakontraktowany tuż przed poznańską wystawą przez firmę Ceramika Tubądzin. Z kolei na dedykowanym stanowisku odbywały się indywidualne prezentacje oprogramowania workflow – Apogee oraz Asanti. Targi były też miejscem licznych rozmów handlowych na temat nowych kontraktów. Polski oddział Agfa Graphics sfinalizował na niech zamówienia m.in. na pierwsze w naszym kraju plotery Jeti Mira oraz Jeti Tauro.

Targi Poligrafia odbywały się zaledwie kilka dni po wystawie Fespa, na której oficjalną europejską premierę miało kilka rozwiązań Agfa Graphics, dedykowanych na rynek druku wielkoformatowego, m.in. wspomniane plotery Jeti Tauro i Jeti Mira oraz oprogramowanie Asanti 2.0. Poznańska impreza stała się w naturalny sposób miejscem ich zaanonsowania klientom z polskiego rynku, którzy nie dotarli do Kolonii. Mówi Przemysław Arabski, szef działu inkjetowego: „W ciągu dwóch tygodni mieliśmy okazję do spotkania z dziesiątkami naszych obecnych i potencjalnych klientów. M.in. dzięki obecności na targach Poligrafia na koniec maja mamy już zakontraktowanych jedenaście zaawansowanych maszyn, bazujących na technice inkjet UV. Są wśród nich premierowe w naszym kraju plotery Jeti Mira i Jeti Tauro, będące przełomowymi rozwiązaniami w ofercie Agfa Graphics. Cieszymy się także z faktu sprzedania plotera Anapurna M2050i, który był prezentowany na stoisku”.
Jego nabywcą jest Ceramika Tubądzin. To kolejny już przypadek polskiej firmy spoza segmentu Sign & Display, która decyduje się na zakup plotera UV marki Agfa Graphics. „W tym roku niemal co druga sprzedawana przez nas maszyna trafia do przedsiębiorstwa spoza tradycyjnego dla nas rynku poligraficzno-reklamowego. Plotery z rodziny Anapurna i Jeti cieszą się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorstw z branż: szklarskiej, meblarskiej czy właśnie ceramicznej. Warto w tym miejscu przypomnieć, że ploter Anapurna M2050i, prezentowany na wcześniejszych, tegorocznych targach RemaDays Warsaw, został zakupiony przez firmę specjalizującą się w obróbce szkła” – podkreśla Przemysław Arabski.

Poznańska wystawa była udana dla Agfa Graphics także w kontekście spotkań i rozmów handlowych z jej klientami z segmentu cyfrowego prepresu. Mówi Stefan Piotrowski, odpowiedzialny za klientów międzynarodowych i gazetowych: „Odwiedzili nas przedstawiciele niemal wszystkich firm, które anonsowały wcześniej swoją obecność w Poznaniu. Choćby z tego względu warto było się tu wystawić. Targi Poligrafia z edycji na edycję stają się w coraz większym stopniu miejscem spotkań i konferencji branżowych, w mniejszym zaś – negocjowania kontraktów handlowych. Mimo tego wiele rozmów, jakie przeprowadziliśmy, dotyczyło nowych projektów. Mamy nadzieję, że część z nich już wkrótce zostanie sfinalizowana w postaci podpisanych umów”.
Z myślą o osobach przygotowujących pliki do drukowania – zarówno w technice offsetowej jak też inkjetowej – na dedykowanym stanowisku przez cały okres targów trwały indywidualne prezentacje oprogramowania workflow Apogee (przeznaczonego na rynek produkcji akcydensowej) i Asanti (dla druku wielkoformatowego). W przypadku drugiego z wymienionych rozwiązań polscy klienci po raz pierwszy w naszym kraju mogli zapoznać się z jego nową wersją – Asanti 2.0, której moduł do zarządzania barwą Asanti Color Management otrzymał właśnie prestiżową nagrodę EDP Award 2014/2015.

„Nasz udział w tegorocznych targach Poligrafia oceniamy pozytywnie. Pomimo faktu, że ich powierzchnia znacząco się skurczyła, dotarło na nie wielu klientów z segmentów druku inkjetowego i offsetowego. Co istotne, wiele przeprowadzonych przez nas rozmów było bardzo konkretnych, także w wymiarze komercyjnym. To utwierdza nas w przekonaniu, że spotkania branżowe, jakimi stały się targi, wciąż są ważnym miejscem nie tylko jeżeli chodzi o integrację i aspekt towarzyski, ale także efekty handlowe” – podsumowuje Michał Śliz, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics.