Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu na rynek Asanti 3.0 – najnowszej wersji zautomatyzowanego systemu produkcyjnego, dedykowanego przedsiębiorstwom działającym na rynku Sign & Display. Oferuje on drukarniom wielkoformatowym oraz innym użytkownikom ploterów z serii Anapurna i Jeti nowe funkcje, szersze możliwości integracji z rozwiązaniami firm zewnętrznych oraz wyższy poziom automatyzacji. System Asanti 3.0 wyposażony jest we wzbogacony moduł zarządzania barwą, automatyczny preflight (weryfikację plików) oraz nowy, intuicyjny interfejs użytkownika.
Jedno narzędzie do obsługi wszystkich plików i urządzeń
Dla firm z rynku Sign & Display sprawny i zautomatyzowany proces produkcyjny jest podstawą działania. Zdaniem Agfa Graphics, system Asanti 3.0 stanowi odpowiedź na te oczekiwania: uzyskują dzięki niemu jedno, zintegrowane narzędzie, umożliwiające obsługę wszystkich użytkowanych przez nie ploterów oraz danych produkcyjnych. Co więcej, w nowej wersji Asanti pozwala na integrację z urządzeniami firm zewnętrznych, systemami zarządzania przedsiębiorstwem MIS oraz działającymi w „chmurze” rozwiązaniami stworzonymi przez Agfa Graphics, takimi jak PrintSphere czy StoreFront.
„Asatni 3.0 to kompletne centrum produkcyjne, usprawniające pracę całego workflow – mówi Erik Peeters, menedżer marketingu rozwiązań workflow w firmie Agfa Graphics. – Umożliwia on profesjonalistom z rynku poligraficznego uniknąć kosztownych błędów i ograniczyć do minimum interwencje ręczne, jak również skrócić procedury realizowane na etapie prepressu. W efekcie Asanti upraszcza cały proces produkcyjny”.
Nowe funkcje – większa wygoda użytkowania
Wśród nowości wprowadzonych w systemie Asanti 3.0 jest IntelliTune. Moduł ten automatycznie analizuje i koryguje jakość obrazu m.in. optymalizując przejścia tonalne, eliminując szumy czy też poprawiając ostrość zdjęć.
„Funkcja ta jest unikalna w kontekście sterowania ploterami wielkoformatowymi – kontynuuje Erik Peeters. – IntelliTune to narzędzie w pełni zautomatyzowane i wbudowane w system Asanti. Ma znaczący wpływ na uproszczenie obsługi rozbudowanych systemów workflow, zapewniając jednocześnie stabilną, wysoką jakość drukowanych zdjęć”.
Uwagę zwracają także nowe funkcje podglądu: QuickProof – wygodny moduł proofingu pozwalający zredukować ilość odpadów oraz wizualizacja grafiki nanoszonej na przezroczyste podłoża (widok z obu stron). Dzięki użyciu nowych zestawów produkcyjnych poprawiono automatyzację przetwarzania danych, zwiększając wydajność firm korzystających z Asanti.
Nowy interfejs użytkownika i panel kontrolny
Obok intuicyjnego interfejsu graficznego, w którym udoskonalono funkcje układania prac na stole i wizualizacji ich poszczególnych elementów, Asanti 3.0 wyposażono w zintegrowane narzędzie do dzielenia dużych prac na mniejsze części (tiling).
„Naszym celem jest uproszczenie pełnego cyklu produkcyjnego w przypadku rozbudowanych projektów, uwzględniających choćby dzielenie prac na mniejsze bryty. W tym celu w systemie Asanti wprowadziliśmy wskazówki dotyczące dalszego montażu prac, obejmujące zszywanie i obróbkę końcową” – mówi Erik Peeters.
Co więcej, na dedykowanym panelu kontrolnym Asanti wyświetlane są wszystkie realizowane zlecenia, liczba wydruków, dane o statusie poszczególnych prac wykonywanych w różnych urządzeniach, informacje o poziomie zużycia atramentu, czas realizacji zleceń i inne dane.
„Całość jest oparta na HTML5 i zapewnia doskonałą współpracę osób obsługujących Asanti z klientami drukarni, także w kontekście procedur finansowych” – dodaje Erik Peeters.
Udoskonalony moduł zarządzania barwą
We wbudowanym w Asanti module Color Management wprowadzony został tryb zaawansowany – specjalny kreator upraszcza proces zarządzania barwą, skracając tym samym czas realizacji zlecenia. Uwzględniono też nowe opcje w zakresie stosowania koloru białego. Asanti 3.0 w nowej wersji umożliwia też obsługę kolorów specjalnych (loga firm, barwy z biblioteki Pantone), dostarczając odpowiednią alternatywę kolorystyczną. Dzięki temu możliwa staje się ich reprodukcja z wysoką dokładnością, nawet w przypadku trudnych, wymagających podłoży drukowych.