Po raz kolejny Agfa znajdzie się wśród wystawców targów Fespa, jakie w tym roku odbywać się będą w dniach 15-18 maja w Berlinie. Jej stoisko (nr A57 w pawilonie 1.1) będzie odzwierciedleniem filozofii, jaka przyświeca firmie w działalności na rynku wielkoformatowego druku cyfrowego. Inicjując kampanię Extreme (nawiązującą do haseł najwyższej jakości i wydajności), Agfa zaprezentuje na nim praktyczne przykłady różnorodnego zastosowania jej rozwiązań bazujących na technice inkjet UV, skierowanych na rynki poligraficzny oraz reklamowy. Firma oficjalnie wprowadzi też na rynek nowy, flagowy model wśród jej rozwiązań hybrydowych – Jeti Tauro H3300 LED. Z myślą o zwiedzających z Polski na stoisku targowym będzie obecny Przemysław Arabski – szef działu druku cyfrowego w polskim oddziale Agfa NV.
„W tym roku w szczególny sposób chcemy wyeksponować wydajność i jakość naszych rozwiązań, jak również atrakcyjność wizualną i dotykową prac realizowanych przy ich zastosowaniu – mówi. – Sporą część stoiska zajmie „Strefa aplikacji”, gdzie znajdą się liczne próbki wyrobów wykonanych z różnych podłoży (sztywnych i giętkich), zadrukowanych w ploterach z serii Anapurna i Jeti, z udziałem dedykowanych atramentów Agfa. Każdego z nich będzie można dotknąć, obejrzeć z bliska, poznać szczegóły jego wykonania. Na interaktywnych ekranach typu „touch screen” prezentowane będą nasze rozwiązania i produkty w nich wykonywane. Wykorzystamy też tzw. wirtualną rzeczywistość: po założeniu specjalnych okularów, nasz gość zostanie zabrany w wielowymiarową wędrówkę po inkjetowym świecie Agfa”.
Do dyspozycji zwiedzających będą też specjaliści firmy odpowiedzialni za jej biznes cyfrowy w poszczególnych regionach świata. Przemysław Arabski liczy na dużą frekwencję klientów z Polski: „Zdecydować może o tym m.in. bliskość geograficzna targów, które po dłuższej przerwie ponownie odbywają się w Berlinie. Traktujemy je zatem jako kolejną w naszym regionie imprezę wystawienniczą, stanowiącą świetne miejsce do spotkań z przedsiębiorcami z Polski. W lutym tego roku wzięliśmy udział w targach RemaDays Warsaw, gdzie prezentowana była maszyna Anapurna H2050i LED – nasz hit rynkowy. W tym samym czasie w sprzedaży pojawiła się jej mniejsza „siostra” – model Anapurna H1650i LED. Dzięki niej wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów oczekujących rozwiązań bardziej uzasadnionych ekonomicznie, zarówno w kontekście zakupu jak i eksploatacji, a jednocześnie oferujących jakość, wydajność i energooszczędność znane z wyższych modeli. Pamiętamy przy tym o firmach, dla których ważna jest realizacja średnich i dużych nakładów, także z wykorzystaniem personalizacji. Tu też bowiem mamy coraz więcej do zaoferowania, zarówno od strony sprzętowej, materiałowej jak i software’owej, o czym będzie można przekonać się odwiedzając nasze stoisko na targach Fespa 2018”.
W czasie trwania targów w sprzedaży pojawi się też kolejne rozwiązanie wzbogacające ofertę produkcyjnych maszyn Agfa, bazujących na energooszczędnej technologii UV LED. „Jeti Tauro H3300 LED to nasza odpowiedź na potrzeby firm, które oczekują – zgodnie z hasłem przewodnim kampanii Extreme – najwyższej jakości i wydajności. Model ten to prawdziwy „koń roboczy”, oferujący większą szerokość drukowania, niskie zużycie atramentu i maksymalny poziom reprodukcji. Ploter Jeti Tauro H3300 LED jest dostępny w różnych wariantach i opcjach, także w kontekście automatyzacji działania – nasi obecni i potencjalni klienci, rozważający zakup wysokowydajnej, produkcyjnej maszyny do prac typu sign & display, z pewnością znajdą optymalną dla siebie konfigurację” – dodaje Przemysław Arabski.
Obecnie portfolio firmy Agfa w zakresie wielkoformatowego druku cyfrowego uwzględnia rozwiązania dopasowane do potrzeb każdego przedsiębiorstwa: klasy entry-level (skierowane do klientów o mniejszych potrzebach, także tych rozpoczynających przygodę z drukiem cyfrowym), urządzenia mid-range oraz zaawansowane, wysokowydajne maszyny produkcyjne typu high-end. Wszystkie one są sterowane oprogramowaniem workflow Asanti, stworzonym z myślą o produkcji wielkoformatowej. Agfa produkuje też we własnym zakresie atramenty dedykowane poszczególnym ploterom z jej oferty. Osobna część jej asortymentu w zakresie materiałów eksploatacyjnych jest wykorzystywana – na bazie umów OEM – przez producentów zewnętrznych, którzy integrują procesy poligraficzne w ramach całych linii produkcyjnych.
„Potencjał techniki inkjet UV został już jakiś czas temu dostrzeżony także w innych branżach niż typowa poligrafia czy obszar sign & display. Pleksi, szkło, drewno, metal czy beton – choćby tego typu podłoża można z powodzeniem zadrukowywać w naszych ploterach. Portfolio mediów giętkich obsługiwanych przez nasze maszyny jest równie bogate. Stąd coraz większa popularność rozwiązań hybrydowych, umożliwiających obsługę obu rodzajów podłoży, zarówno wśród firm poligraficzno-reklamowych, jak też zakładów produkcyjnych. Z tego też względu w Berlinie spodziewamy się odwiedzin firm reprezentujących oba te nurty. Serdecznie zapraszamy na nasze stoisko podczas targów Fespa 2018 – tematów do ciekawych rozmów biznesowych z pewnością nie zabraknie” – podsumowuje Przemysław Arabski.