Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowej wersji oprogramowania do tworzenia sklepów internetowych – Apogee StoreFront 2.1. Jest ono skierowane do dostawców usług poligraficznych, zainteresowanych wykorzystaniem technologii web-to-print, zaoferowaniem swoim klientom nowego rodzaju rozwiązań oraz wejściem na rynki B2B. W kolejnej odsłonie StoreFront oferuje nowe funkcje, bazujące na dotychczasowych doświadczeniach jego użytkowników – przede wszystkim klientów drukarń.
Jedną z najważniejszych nowych funkcji jest wsparcie dla personalizowanych sklepów internetowych. Apogee StoreFront pozwala obecnie na takie skonstruowanie sklepu, by indywidualni jego klienci widzieli wyłącznie te produkty i kategorie, które mieszczą się w sferze ich zainteresowań. Jest to niezwykle przydatne narzędzie np. przy zakładaniu e-sklepów, działających w ramach sieci dealerskiej bądź franczyzowej. Korzystać z niego mogą również duże korporacje działające w różnych krajach i na różnych rynkach.
W wersji 2.1 portal StoreFront jest kompatybilny z Google Analytics, umożliwiając dostawcom usług poligraficznych udoskonalanie swoich sklepów internetowych. Wszystko dzięki monitorowaniu zachowań klientów i współczynników konwersji dla danego sklepu, jak też efektywności kampanii promocyjnych prowadzonych na stronach internetowych, w portalach społecznościowych bądź w publikacjach drukowanych. Z myślą o zleceniodawcach wprowadzono funkcję wyszukiwania historii zamówień, która usprawni proces realizacji powtarzalnych zleceń, ich korekty i personalizacji.
„Wprowadzone przez nas zmiany, bazujące na doświadczeniach końcowych użytkowników, wykraczają poza udoskonaloną kontrolę i łatwiejszy proces zamawiania realizowanych już wcześniej zleceń. Widzimy bowiem, że ponad połowa wyrobów kupowanych w sklepach internetowych to produkty personalizowane przez samych klientów – mówi Andy Grant, szef działu oprogramowania w firmie Agfa Graphics. – Zdarza się, że tego rodzaju indywidualnie tworzone prace jak wizytówki czy plakaty, mogą zawierać literówki i inne błędy wymagające niewielkich poprawek. Apogee StoreFront 2.1 pozwala na łatwą korektę pliku nawet w ostatniej chwili i jego automatyczną wysyłkę do produkcyjnego systemu workflow. Tego rodzaju oszczędności czasu, wpływające na finalną wydajność produkcji, są kluczowe na współczesnym, niezwykle wymagającym rynku”.
Wszystkie nowe funkcje Apogee StoreFront 2.1 (który został niedawno uznany „najlepszym rozwiązaniem web-to-print” przez stowarzyszenie European Digital Press Association, zrzeszające magazyny dedykowane technologiom cyfrowym) dostępne są także w oprogramowaniu Asanti StoreFront 2.1. To ostatnie, skierowane na rynek druku wielkoformatowego, umożliwia producentom systemów oznaczeń czy displejów korzystanie z tych samych narzędzi interfejsowych typu web-to-print, które dotychczas były dostępne wyłącznie dla użytkowników systemu Apogee. Jako rozwiązania działające „w chmurze”, zarówno Apogee StoreFront jak i Asanti StoreFront zapewniają szybkie i ekonomicznie wejście na rynek web-to-print. Ich pełna integracja z systemami workflow – odpowiednio: Apogee Prepress i Asanti – pozwala dostawcom usług poligraficznych zaoszczędzić czas i uniknąć ponownego wprowadzania danych produkcyjnych.
Więcej informacji na temat oprogramowania Apogee StoreFront 2.1 można znaleźć na stronie http://www.apogeestorefront.com.