We wrześniu br. park sprzętowy firmy DPI z Wrocławia został rozszerzony o pierwszy w jej historii ploter hybrydowy, bazujący na technice inkjet UV – Anapurna H2050i LED. Inwestycja umożliwiła temu dynamicznie rozwijającemu się przedsiębiorstwu bezpośrednie zadrukowywanie mediów sztywnych, zwiększyła także jego potencjał w zakresie aplikacji z udziałem materiałów giętkich. Jak zapewniają właściciele firmy, nowy ploter to strategiczna inwestycja w kontekście planów DPI, uwzględniających m.in. obsługę klientów w zakresie zastosowań wnętrzarskich i dekoracyjnych (w ramach dedykowanego projektu Walls & Friends) oraz produkcji systemów oznakowania hal produkcyjnych (pod marką Tagatic).
„Działania te planujemy od dłuższego czasu – przyznaje Grzegorz Golaś, będący – wraz z Maciejem Piwko – współwłaścicielem DPI. – Od początku naszej obecności na rynku, tj. od 2008 roku, staramy się wyszukiwać nisze, by z jednej strony – wyróżnić się na tle konkurencji, z drugiej – uniknąć wojny cenowej. Stąd po krótkim „romansie” z offsetem postawiliśmy na druk cyfrowy, najpierw małoformatowy arkuszowy, nieco później – wielkoformatowy zwojowy. W tym drugim przypadku, zamiast powszechnie stosowanej wówczas i obecnie technologii solwentowej, wybraliśmy ploter lateksowy. Dzięki temu zaistnieliśmy w środowisku osób i firm związanych z szeroko rozumianym wyposażeniem wnętrz, drukując przy pomocy tego urządzenia tapety, obrazy i różne artykuły dekoracyjne. Nawiązaliśmy współpracę m.in. z architektami, dekoratorami, ale też z właścicielami marek, dysponujących salonami sprzedażowymi swoich produktów”.
Damian Małolepszy – opiekun klientów kluczowych w DPI, dodaje: „Maszyna lateksowa drukuje w trybie z roli na rolę, więc już kilka lat temu podjęta została wstępna decyzja o zakupie plotera umożliwiającego bezpośrednie zadrukowywanie także mediów sztywnych. Przy czym zależało nam na rozwiązaniu hybrydowym, by jednocześnie zwiększyć nasze możliwości w zakresie przetwarzania podłoży giętkich. Już wówczas maszyna Agfa Graphics była przez nas poważnie brana pod uwagę, jednak z uwagi na przeciągający się w czasie proces pozyskiwania środków unijnych musieliśmy nieco odczekać z nową inwestycją. Co samo w sobie wyszło nam na dobre, bo w międzyczasie w ofercie tego dostawcy pojawiły się urządzenia serii „i”, a w ubiegłym roku – maszyny hybrydowe, wyposażone w promienniki UV LED zamiast lamp rtęciowych”.
Obecna strategia firmy DPI zakłada działalność w trzech obszarach. „Pierwszy, od którego chcemy powoli odchodzić, to typowa drukarnia wielkoformatowa, przyjmująca zlecenia ad hoc – wyjaśnia Maciej Piwko. – Drugim jest powstały już cztery lata temu projekt Walls & Friends, zakładający współpracę typu B2C i obejmujący realizacje związane z wyposażeniem i wystrojem wnętrz. Trzeci, najnowszy nosi nazwę Tagatic i wiąże się z produkcją oznakowań hal produkcyjnych oraz akcesoriów wspierających wdrażanie filozofii Lean Manufacturing i Kaizen. Co ciekawe, ten ostatni zdominował naszą działalność – prace z nim związane stanowią obecnie 80% wykonywanych zleceń. Obsługujemy w ich przypadku bardzo dużych klientów, m.in. z branży motoryzacyjnej, zlecających wysokie nakłady, więc ploter Anapurna H2050i LED pojawił się u nas w samą porę”.
Dostarczone w połowie września br. urządzenie umożliwia bezpośrednie zadrukowywanie mediów sztywnych (m.in. pleksi, plastiku, płyt kompozytowych dibond, szkła czy drewna) o maksymalnym formacie 2,05 x 3,2 m i grubości do 4,5 cm. W przypadku materiałów giętkich (np. elementów dekoracyjnych jak tapety czy płótna) ograniczeniem jest szerokość (2,05 m) oraz ciężar zwoju z nośnikiem (50 kg). Ploter drukuje w sześciu kolorach, umożliwia też aplikowanie bieli jako koloru podkładowego bądź kryjącego. Producent zwraca również uwagę na energooszczędność maszyny, uzyskaną dzięki wdrożeniu technologii UV LED. Urządzenie jest sterowane najnowszą wersją systemu workflow Asanti 3.0 Render.
„Maszyna niemal od razu została obłożona produkcją i pracuje obecnie na pełną zmianę, zadrukowując przede wszystkim podłoża sztywne, w ramach prac realizowanych dla działów Walls & Friends i Tagatic – mówi Grzegorz Golaś. – Pierwsze tygodnie jej eksploatacji oceniamy bardzo pozytywnie, wciąż poznajemy to urządzenie, uczymy się go. Wybierając Agfa Graphics jako dostawcę nie tylko najwyżej ocenialiśmy relację jakości do ceny samego rozwiązania, ale też braliśmy pod uwagę renomę producenta i założenia jego polityki posprzedażowej. Ten ostatni element był dla nas kluczowy i tu Agfa Graphics również okazała się najlepsza. Mieliśmy okazję rozmawiać z innymi użytkownikami maszyn tego producenta, którzy bardzo pochlebnie wypowiadali się zarówno na temat samej firmy, jak też jej opieki serwisowej i handlowej”.
Ploter Anapurna H2050i LED został zainstalowany w nowej siedzibie firmy DPI przy ul. Fabrycznej, do której przeprowadzka także miała miejsce w ostatnich tygodniach. „Była ona niezbędna właśnie z uwagi na inwestycję w tak rozbudowane rozwiązanie – mówi Damian Małolepszy. – Nasza firma wciąż się rozwija, obecnie zatrudniamy około 15 osób, coraz częściej – poza zleceniami z Polski – realizujemy też prace dla klientów zagranicznych. Z myślą o obu wspomnianych wcześniej, kluczowych dla nas projektach budowane są dedykowane im strony internetowe. Jesteśmy również obecni – jako partner – na konferencjach branżowych, poświęconych koncepcji zarządzania produkcją lean management, gdzie pozyskujemy nowych klientów. Chcemy bowiem uczestniczyć w imprezach, gdzie są nasi obecni i potencjalni zleceniodawcy. Z myślą o nich sami też organizujemy spotkania prezentujące naszą ofertę i możliwości. Za nami m.in. wydarzenie dla architektów, w którym wzięło udział kilkadziesiąt osób, w planach są też kolejne – już w nowej siedzibie”.
Jak zapewniają właściciele DPI, pozyskiwanie nowych klientów odbywa się bardzo często na zasadzie polecenia, dzięki rekomendacji osób zadowolonych z usług świadczonych przez firmę. „Najwyższa jakość usług i zadowolenie klienta to nasze motto od chwili powstania. Stąd też stałe poszukiwania własnej drogi rozwoju i obszarów rynkowych, na których nie trzeba konkurować wyłącznie ceną. Tak było, gdy w arkuszowej maszynie cyfrowej drukowaliśmy z dnia na dzień personalizowane materiały szkoleniowe, jak i nieco później, gdy weszliśmy w rynek zastosowań typu indoor, realizowanych w technologii lateksowej. Obecnie – dzięki ploterowi inkjet UV – możemy zaproponować rynkowi jeszcze szersze spektrum realizowanych prac i aplikacji, także niestandardowych” – podsumowuje Grzegorz Golaś.
Przemysław Arabski, szef działu druku cyfrowego Agfa Graphics w Polsce dodaje: „Pierwsze kontakty z właścicielami firmy DPI nawiązaliśmy już dwa lata temu. W tym roku zaś – podczas targów RemaDays Warsaw – sfinalizowany został kontrakt na dostawę plotera hybrydowego. Cieszymy się, że to dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo, z klarowną wizją swoich działań, postawiło na nasze rozwiązanie. Dumą napawa nas również fakt, że jednym z argumentów przemawiających za wyborem Agfa Graphics były pozytywne opinie o naszej obsłudze posprzedażowej. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że grono polskich użytkowników maszyn Anapurna serii „i”, bazujących na technologii LED, systematycznie rośnie. Mamy za sobą już kilkanaście wdrożeń modeli Anapurna H2050i LED oraz H3200i LED”.