Podobnie jak przed rokiem, z myślą o swoich klientach i partnerach biznesowych, firma Agfa Graphics stworzyła ekskluzywny kalendarz. Jest on unikalnym połączeniem kreatywnego projektowania, zaawansowanych technik poligraficznych oraz sztuki fotografowania. Mottem przewodnim publikacji jest „Potęga druku” – hasło przyświecające działalności belgijskiego producenta.
Tematem wiodącym ubiegłorocznego, zdobywającego branżowe nagrody kalendarza, była szeroko rozumiana proekologiczność. Został on przyjęty na tyle ciepło, że Agfa Graphics podjęła decyzję o wydaniu podobnej, ekskluzywnej publikacji także z myślą o nadchodzącym roku. Kalendarz VIP 2014 ponownie łączy w sobie różne techniki prepressu, drukowania i uszlachetniania. Każda jego strona została wydrukowana na innym podłożu, przy zastosowaniu nietypowych farb, m.in. metalicznych, złotych i fluorescencyjnych, oraz z wykorzystaniem nieszablonowych efektów specjalnych, choćby takich jak tłoczenie folią. Na szczególne wyróżnienie – zdaniem twórców kalendarza – zasługuje strona grudniowa. Wydrukowano ją na tkaninie przy użyciu plotera wielkoformatowego Ardeco, jaki niedawno znalazł się w ofercie Agfa Graphics.
W kalendarzu znalazło się trzynaście zdjęć wyłonionych w konkursie fotograficznym, przeprowadzonym wśród pracowników Agfa Graphics z całego świata. Zdaniem oceniających nadesłane fotografie, zwycięskie prace najlepiej odzwierciedlają hasło „Łączyć/tworzyć/wspierać”, charakteryzujące działania podejmowane przez Agfa Graphics w odniesieniu do swoich klientów.
„Druk to medium, które inspiruje i motywuje do działania. Posiada unikalną zdolność przekazywania myśli i pomysłów oraz stymulowania dyskusji. Nasz kalendarz na rok 2014 to po raz kolejny niezrównany majstersztyk, obrazujący potęgę druku. Jego temat przewodni odzwierciedla nasze zaangażowanie we współpracę z klientami” – mówi Tim Van den Bossche, wiceprezes ds. globalnej strategii i komunikacji marketingowej Agfa Graphics.
Jak wspomniano, kalendarz na nadchodzący rok został stworzony przy użyciu różnych technik prepressu i drukowania. Wśród nich nie zabrakło rozwiązań Agfa Graphics. Swój udział w powstaniu tej niecodziennej publikacji miały: termoczułe płyty Energy Elite Pro, system CtP Avalon, workflow Apogee, raster Sublima, oprogramowanie Apogee InkSave oraz papier syntetyczny Synaps. Strony grudnia zostały wydrukowane na materiale tekstylnym A-Sign Display przy użyciu plotera Ardeco.
Całość została wydrukowana przez belgijską firmę Guido Maes Printingdeluxe, a w powstaniu kalendarza swój niebagatelny udział miały też: Mathilde Studios, Adrien Hendrickx Digital Imaging, Fedrigoni – włoski producent papieru oraz Wirebind – holenderskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w oprawie druków.