Wśród ponad 120 wystawców tegorocznych targów InPrint już po raz trzeci z rzędu była firma Agfa Graphics. Wystąpiła na nich nie tylko jako sponsor-ambasador wydarzenia, ale też jego wystawca i aktywny uczestnik towarzyszących mu konferencji. Na stoisku firmy prezentowane były liczne próbki wykorzystania oferowanych przez nią rozwiązań w zakresie druku inkjetowego, znajdujących zastosowanie w różnych branżach. Zwiedzający mieli możliwość obejrzeć m.in. wykonane z udziałem technologii Agfa Graphics puszki, tuby, personalizowane buty, krzesła, butelki PET oraz pojemniki. Firma promowała też oprogramowanie Arziro Authenticate, pozwalające na tworzenie bezpiecznych kodów QR+, nadrukowywanych bezpośrednio na produkt (np. opakowanie) oraz umożliwiające weryfikację jego autentyczności za pomocą smartfona.
Targi InPrint odbywały się w dniach 15-17 listopada br. w Mediolanie, przyciągając tysiące specjalistów z całego świata, zainteresowanych zastosowaniem technologii poligraficznych (m.in. cyfrowego druku inkjetowego) w różnych gałęziach przemysłu. Agfa Graphics – jako dostawca kompleksowych rozwiązań z tego obszaru (software, atramenty, maszyny) – uczestniczy w tej imprezie od pierwszej jej edycji, aktywnie ją wspierając także poprzez obecność na wystawie i towarzyszących jej konferencjach.
Te ostatnie cieszyły się dużym zainteresowaniem, dotykając wielu zagadnień związanych z szeroko rozumianym drukiem przemysłowym. W pierwszym dniu targów, w ramach tzw. Showcase Theatre przedstawiciel Agfa Graphics – Rudi Lamproye wystąpił z referatem zatytułowanym „Jak tworzyć wartość dodaną poprzez zastosowanie przemysłowego druku cyfrowego”. Wskazywał w nim na konieczność budowania właściwej, partnerskiej relacji pomiędzy ekspertami z branży poligraficznej oraz specjalistami ds. konkretnych aplikacji, reprezentującymi poszczególne gałęzie przemysłu. Zdaniem prelegenta jest ona kluczem do osiągnięcia sukcesu w działaniach uwzględniających zintegrowanie druku w ramach procesów przemysłowych.
Z kolei w odbywającej się ostatniego dnia imprezy sesji panelowej (dedykowanej zastosowaniu druku w branży dekoracyjnej) wziął udział m.in. Marc Graindourze – Business Development Manager w dziale przemysłowych atramentów inkjetowych Agfa Graphics.
Stoisko Agfa Graphics było jak co roku chętnie odwiedzane przez gości targowych z całego świata. Firma prezentowała na nim szerokie możliwości zastosowania produkowanych przez siebie atramentów oraz rozwiązań do wielkoformatowego druku inkjetowego. Do dyspozycji zwiedzających były liczne próbki przedmiotów codziennego użytku zadrukowanych przy użyciu atramentów inkjet UV oraz wodnych. Targi były też okazją do rozmów z obecnymi na stoisku ekspertami Agfa Graphics w dziedzinie zastosowań przemysłowych i dotyczyły szerokiego spektrum aplikacji, jakie można realizować z udziałem rozwiązań belgijskiego producenta.
Jak zapewnia Tom Cloots – menedżer marketingu w dziale inkjetu przemysłowego Agfa Graphics, za ich sprawą możliwe staje się nie tylko zredukowanie całkowitego czasu produkcji oraz kosztów z nią związanych, ale też tworzenie zupełnie nowych produktów: „Nasze zaawansowane technologie inkjetowe to klucz do osiągnięcia tych celów. Atramenty UV o wysokiej gęstości umożliwiają zadrukowywanie szerokiego spektrum podłoży, będąc m.in. częścią procesu wytwarzania drzwi czy blatów stołowych. Produkowane przez nas atramenty o niskim poziomie migracji znajdują zastosowanie przy bezpośrednim zadrukowywaniu pojemników na żywność czy też plastikowych butelek, oferując większą elastyczność w doborze nanoszonych obrazów, także personalizowanych, czy też pod względem realizowanego nakładu. Warto w tym miejscu wspomnieć, że niektóre z naszych ploterów wielkoformatowych są również wykorzystywane do druku przemysłowego, coraz częściej wykonywanego we własnym zakresie przez producentów. Z myślą o wszystkich tych zastosowaniach oferujemy też odpowiedni workflow i oprogramowanie do zarządzania barwą, zapewniające utrzymanie stabilności kolorystycznej dla różnych podłoży drukowych”.
Przemysław Arabski, kierujący działem inkjetu w polskim oddziale Agfa Graphics, dodaje: „Rosnące zainteresowanie targami InPrint i prezentowanymi na nich rozwiązaniami nie jest przypadkowe. Tzw. druk przemysłowy staje się coraz bardziej popularny w różnych branżach, a tego typu spotkanie sprzyja nie tylko poznaniu obecnych trendów technologicznych, ale też nawiązaniu nowych i podtrzymaniu dotychczasowych kontaktów handlowych. Goście zwiedzający targi InPrint szukają nie tyle nowych produktów, ile właśnie możliwości technologicznych w kontekście konkretnych zastosowań. Na ten sam temat zdarza nam się coraz częściej rozmawiać także z polskimi przedsiębiorcami z branż takich jak przemysł szklarski, ceramiczny, meblarski czy tekstylny. W ich przypadku nie mówimy o drukowaniu jako usłudze, ale części kompleksowego procesu wytwórczego. Druk cyfrowy jest przez nich traktowany jako szybsza, tańsza w eksploatacji i bardziej elastyczna alternatywa dla dotychczas stosowanych technologii konwencjonalnych, niezależnie od tego czy mówimy o zadrukowywaniu szklanych dekorów, tapet ściennych czy mebli. Nasze rozwiązania – zarówno atramenty UV, jak też plotery wielkoformatowe – odnajdują się tu znakomicie, o czym świadczy liczba dostarczonych w ostatnich latach w Polsce urządzeń do firm spoza typowego segmentu Sign & Display. Sukces targów InPrint, jak też nasze sukcesy w segmencie tzw. druku przemysłowego, wskazują jednoznacznie, że wybór tego rynku – jako jednego z naszych strategicznych obszarów działania – był strzałem w dziesiątkę”.