Agfa Asanti: prezentacja zaawansowanych rozwiązań workflow na targach ISA Sign Expo 2015

Podczas wystawy International Sign Expo (ISA), jaka odbędzie się w dniach 9-11 kwietnia br. w Mandalay Bay Convention Center w Las Vegas, firma Agfa Graphics zaprezentuje szereg rozwiązań ze swojej oferty, dedykowanych dla przedsiębiorstw z segmentu sign & display. Wśród nich będzie zaawansowany system workflow Asanti, stworzony z myślą o produkcji wielkoformatowej, realizowanej z udziałem ploterów Agfa Graphics z serii Anapurna i Jeti. Jak zapewnia producent, jego wdrożenie w znaczącym stopniu zwiększa automatyzację działań, zaś funkcjonalność i elastyczność poprawiają wydajność przedsiębiorstwa oraz zwrot z ponoszonych przez nie inwestycji. Z rozwiązaniami Agfa Graphics w zakresie oprogramowania Asanti będzie można zapoznać się odwiedzając jej stoisko nr 1350.

Agfa Graphics od lat dostarcza innowacyjne systemy workflow dla branży poligraficznej. Wchodząc coraz śmielej na rynek druku wielkoformatowego, firma stworzyła przeznaczone dla przedsiębiorstw tego segmentu oprogramowanie – Asanti. Oferuje ono podobne do Apogee (systemu znanego z rynku druków akcydensowych) funkcje automatyzacji i zaawansowanie technologiczne zapewniające wyższy zwrot z inwestycji oraz znacznie usprawniające przygotowanie prac do wydruku.
Zdaniem Agfa Graphics wdrożenie zautomatyzowanego systemu workflow Asanti przynosi użytkownikom korzyści zarówno od strony produkcyjnej, jak i biznesowej. Wykorzystujący je klienci podkreślają przede wszystkim wzrost wydajności, wynikający ze znacznego stopnia automatyzacji pracy.
„Oprogramowanie workflow pozwala na poprawę efektywności, sterując produkcją adekwatnie do posiadanych mocy wytwórczych i zapewniając przy tym oszczędności czasowe oraz finansowe – potwierdza Andy Grant, szef działu oprogramowania Agfa Graphics. – Dostawcy usług poligraficznych zmagają się z coraz większą presją, zarówno od strony oczekiwanych terminów realizacji zleceń, jak też marży uzyskiwanej z tego tytułu. Kiedy możliwe staje się błyskawiczne osiąganie właściwych rezultatów kolorystycznych oraz lepsze zarządzanie czasem dzięki zautomatyzowanej obróbce plików, zaczynają w pełni doceniać korzyści płynące z wdrożenia zaawansowanego systemu workflow”.

Rozwiązania workflow Agfa Graphics
Stworzony przez firmę Agfa Graphics system Asanti możliwa w ramach jednego, opartego na PDF workflow realizację większości zadań: układanie prac (optymalizacja zużycia materiału), zarządzanie barwą, rastrowanie (rendering), weryfikację poprawności dokumentów wejściowych (preflight) lub kalibrację podłoża. Wcześniej każda z tych czynności była realizowana przy użyciu osobnego oprogramowania. Asanti staje się zatem kompletnym i uzasadnionym ekonomicznie centrum automatyzującym produkcję drukarni specjalizującej się w pracach z zakresu sign & display. Warto zwrócić uwagę na oryginalny moduł zarządzania barwą, który uwzględnia różne tryby jakościowe i właściwości materiałów wykorzystywanych przez drukarnię, będąc jednocześnie bardzo łatwym w obsłudze. Jak zapewnia Agfa Graphics, gwarantuje on stabilność i jakość uzyskiwanych kolorów przy minimalnym zaangażowaniu ze strony operatora.

Asanti można połączyć z usługą sklepów internetowych „w chmurze” – Asanti StoreFront. System współpracuje też z urządzeniami do wykańczania wydruków. Asanti StoreFront pozwala na obsługę przyjmowanych zleceń poprzez dedykowany panel operatora, generując oszczędności czasowe i minimalizując ryzyko popełnienia błędu. Jedną z jego istotnych funkcji jest automatyczna kalkulacja zleceń, wykonywana na podstawie informacji o rodzaju i formacie podłoża oraz wymaganiach względem wykończenia wydruków (np. ich laminacji).

Z myślą o drukarniach akcydensowych oraz przedsiębiorstwach realizujących tzw. produkcję hybrydową (prace akcydensowe oraz wielkoformatowe typu sign & display) Agfa Graphics oferuje workflow Apogee 9, rozszerzony o szereg funkcji typowych dla druku wielkoformatowego. Pełni on – podobnie jak Asanti – funkcję centrum produkcyjnego, oferując użytkownikowi uproszczoną obsługę procesów, budowę silniejszych relacji z klientami oraz większą automatyzację realizowanych zadań.