Agfa Graphics na targach Poligrafia: wielu zwiedzających, Złoty Medal dla systemu Apogee 8.0 i stoisko wyróżnione nagrodą Acantus Aureus

Sukcesem zakończył się udział firmy Agfa Graphics w targach Poligrafia 2013, zorganizowanych w Poznaniu w dniach 21-24 maja. Jej ekspozycję, na której odbywały się m.in. prezentacje wielkoformatowego plotera Jeti 1224 UV HDC oraz nagrodzonego Złotym Medalem pakietu Apogee 8.0, odwiedzili licznie obecni i potencjalni klienci z całej Polski. Co więcej, projekt stoiska Agfa Graphics znalazł uznanie w oczach jurorów konkursu Acantus Aureus – obie nagrody przedstawiciele firmy odebrali podczas uroczystego Wieczoru Wystawców. Firma zorganizowała też spotkanie prasowe z udziałem Stefaana Vanhoorena – prezesa Agfa Graphics i Frederika Dehinga – wiceprezesa Agfa Graphics Europe, którzy byli obecni w Poznaniu przez pierwsze dwa dni targów Poligrafia.

agfa_stoisko_jeti_maleObaj podkreślali, że udział w lokalnych i regionalnych imprezach branżowych jest jednym z priorytetowych działań marketingowych realizowanych przez firmę. „W skali globalnej chcemy być obecni na targach drupa, Fespa i World Publishing Expo – mówił Stefaan Vanhooren, który jako szef Agfa Graphics był na Poligrafii obecny po raz pierwszy. – Poza tym stawiamy na imprezy specjalistyczne i lokalne, rekomendowane przez nasze oddziały z danego regionu. Polska to dla nas bardzo ważny rynek, odnotowujemy tu stale wzrost w obu kluczowych segmentach działalności Agfa Graphics, stąd też nasza obecność na targach w Poznaniu”.
Podczas spotkania prasowego dziennikarze pytali o różne aspekty działalności Agfa Graphics, jej plany związane z segmentami prepressu cyfrowego i przemysłowego druku inkjetowego, a także o kondycję całej branży poligraficznej. Sporo miejsca poświęcono nadchodzącym targom Fespa w Londynie, gdzie firma zaprezentuje szereg nowych rozwiązań. „Będą wśród nich absolutne światowe premiery, zarówno w obszarze systemów drukujących Anapurna i Jeti, jak też oprogramowania nimi sterującego – mówił Frederik Dehing. – Obecność w Londynie to kolejny przykład naszej wiary w ten segment, na którym chcemy osiągnąć pozycję podobną do tej zajmowanej w obszarze cyfrowego prepressu”.
agfa_spotkanie_prasowe_2_maleObecnie szefowie Agfa Graphics szacują udziały Agfa Graphics w obszarze druku wielkoformatowego na 15%, z corocznym i systematycznym wzrostem. Jak podkreślano podczas spotkania, w Polsce wzrost ten jest większy od przeciętnego dla całej spółki. Także udziały rynkowe Agfa Graphics w polskim rynku sprzedaży przemysłowych ploterów inkjetowych UV (o szerokości od 1,5 m wzwyż) wynoszą więcej niż średnia światowa belgijskiego producenta.

Decyduje o tym niesłabnące zainteresowanie polskich klientów rozwiązaniami z serii Anapurna i Jeti. Przedstawiciel drugiej z nich – model Jeti 1224 UV HDC – był główną „gwiazdą” stoiska Agfa Graphics, a realizowane na nim aplikacje, także nietypowe, spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem gości odwiedzających targi. Prosto ze stoiska targowego maszyna pojechała do jej nabywcy – wrocławskiej firmy Contra. Jeti 1224 UV HDC to system przeznaczony do różnego rodzaju druków wewnętrznych i zewnętrznych: grafiki wystawienniczej, zabudowy typu POS, systemów oznaczeń, materiałów do podświetleń, druków soczewkowych, banerów, produktów ceramicznych, drewnianych itd. Na targach można było naocznie przekonać się o jego możliwościach przy zadrukowywaniu różnych podłoży wykorzystywanych w tego typu realizacjach.

agfa_zloty_medal_maleDrugim rozwiązaniem, na który firma Agfa Graphics położyła duży nacisk podczas targów Poligrafia 2013, był pakiet Apogee 8, ze szczególnym uwzględnieniem sklepu internetowego StoreFront. Ta bazująca na technologii cloud computing usługa typu SaaS pozwala na tworzenie przez drukarnie sklepów internetowych, oferujących produkty drukowane i niedrukowane. Prezentacje, prowadzone przez Krzysztofa Sadzińskiego – presales & product manager w polskim oddziale Agfa Graphics, koncentrowały się na wykorzystaniu Apogee StoreFront do zamawiania produktów drukowanych w technologii inkjet i cieszyły dużą popularnością. Zalety pakietu Apogee 8 doceniło także jury konkursu o Złoty Medal targów Poligrafia 2013 – rozwiązanie to znalazło się wśród siedmiu produktów wyróżnionych tą prestiżową nagrodą. Jej uroczyste wręczenie miało miejsce podczas Wieczoru Wystawców, wieńczącego pierwszy dzień poznańskich targów.
Co ciekawe, nie było to jedyne wyróżnienie wręczone tego dnia przedstawicielom Agfa Graphics. Firma zdobyła bowiem nagrodę Acantus Aureus, przyznawaną stoiskom w najlepszy sposób odzwierciedlającym strategię marketingową wystawcy.

Poza prezentacjami prowadzonymi na stoisku, z informacjami o rozwiązaniach wielkoformatowych Agfa Graphics mogli zapoznać się uczestnicy Konferencji Edukacyjnej, zorganizowanej w drugim dniu targów przez Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego we współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. Maciej Baur, product manager Agfa Graphics, wystąpił na niej z referatem poświęconym technice druku atramentowego w wielkim formacie i jej zastosowaniom.

Mówi Michał Śliz, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics: „Udział w tegorocznej edycji targów Poligrafia oceniamy bardzo pozytywnie. Jesteśmy zadowoleni zarówno z odnotowanej frekwencji, jak też z licznych, przeprowadzonych na stoisku rozmów handlowych. Mamy nadzieję, że część z nich zaowocuje kontraktami na wdrożenie systemów CtP i rozwiązań do druku wielkoformatowego. Miło nam również, że prezentowany przez nas system Apogee 8 znalazł się wśród produktów nagrodzonych Złotym Medalem. To prestiżowe wyróżnienie, z którego jesteśmy bardzo dumni, z pewnością pomoże w dalszym propagowaniu naszego sztandarowego rozwiązania w obszarze oprogramowania. Mamy nadzieję, że wiele osób, które odwiedziły nas w Poznaniu, wskaże na Apogee 8 w dalszej fazie konkursu, gdzie o wyborze najlepszego prezentowanego na targach rozwiązania decydują konsumenci. Już dziś zapraszamy też na kolejną ważną wystawę, gdzie będziemy obecni z rozwiązaniami w zakresie przemysłowego druku inkjetowego – targi Fespa w Londynie. Mamy nadzieję, że przygotowywane z myślą o niej innowacyjne premiery, zarówno sprzętowe jak i software’owe, spotkają się z dużym zainteresowaniem naszych klientów z Polski, którzy chcą wzbogacić swoją ofertę o profesjonalny, wysokojakościowy i wydajny druk UV na różnych podłożach”.