Agfa na targach RemaDays Warsaw 2018: prezentacje wszechstronnego plotera hybrydowego Anapurna H2050i LED

Wśród wystawców zbliżających się targów RemaDays Warsaw 2018 (7-9 lutego, Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie k. Warszawy) tradycyjnie już znajdzie się polski oddział firmy Agfa. Na jej stoisku (nr U25 w pawilonie F) prezentowany będzie uniwersalny ploter Anapurna H2050i LED, obsługujący media sztywne i giętkie o szerokości maksymalnej 2,05 m. W tym urządzeniu, bazującym na innowacyjnej i energooszczędnej technologii UV LED, przez cały okres trwania targów będą zadrukowywane różnorodne materiały, dedykowane zastosowaniom wewnętrznym i zewnętrznym. Do dyspozycji gości odwiedzających stoisko firmy Agfa będą też przedstawiciele jej działów druku cyfrowego oraz prepressu.

„Od kilku już lat kalendarz wydarzeń branżowych, na których spotykamy się z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami oraz partnerami biznesowymi rozpoczyna się od targów RemaDays Warsaw – mówi Przemysław Arabski, kierujący działem druku cyfrowego Agfa w Polsce. – Podobnie jak w ubiegłym roku zaprezentujemy na nich urządzenie z serii rozwiązań hybrydowych, umożliwiających pracę na różnego typu podłożach sztywnych i giętkich, a zarazem bazujących na technologii UV LED. Anapurna H2050i LED, bo o nim mowa, to innowacyjny i wszechstronny ploter, będący prawdziwym hitem sprzedażowym Agfa w ubiegłym roku. Jego polscy użytkownicy chwalą sobie nie tylko wysoką jakość, elastyczność i wydajność tej maszyny, ale też jej energooszczędność, uzyskaną dzięki zastosowaniu promienników UV LED w miejsce tradycyjnych lamp rtęciowych. To skutkuje nie tylko niższym zużyciem energii, ale też np. możliwością zastosowania szerszej gamy podłoży, choćby wrażliwych na wysokie temperatury. Rozwiązanie to z pewnością wychodzi też naprzeciw trendom ekologicznym, coraz ważniejszych w działalności firm poligraficznych oraz produkcyjnych”.

Anapurna H2050i LED to maszyna obsługująca media sztywne (m.in. pleksi, plastik, płyty kompozytowe dibond, metal, szkło czy drewno) o maksymalnym formacie 2,05 x 3,2 m i grubości do 4,5 cm. W przypadku podłoży giętkich (np. folii banerowych, tapet ściennych czy płócien) ograniczeniem jest szerokość (2,05 m) oraz ciężar zwoju z nośnikiem (do 50 kg). Ploter, wyposażony w innowacyjne głowice Konica Minolta, drukuje w sześciu kolorach z dodatkową bielą. Jego maksymalna prędkość wynosi 104 m2 (w trybie draft). Pracą urządzenia steruje najnowszej oprogramowanie workflow w najnowszej – Asanti 3.0.
„Maszyna ta cieszy się bardzo dużą popularnością wśród polskich firm, zarówno reprezentujących segment poligraficzno-reklamowy, jak też działających w innych branżach, gdzie plotery inkjetowe wykorzystywane są do szeroko rozumianych celów przemysłowych – kontynuuje Przemysław Arabski. – Mamy nadzieję, że jej prezentacja na targach RemaDays Warsaw 2018, podobnie jak w ubiegłym roku, zaowocuje kolejnymi wdrożeniami energooszczędnych i wysokowydajnych ploterów z serii Anapurna i Jeti w rodzimych przedsiębiorstwach”.

Na stoisku firmy Agfa będą promowane atramenty UV LED, znajdujące zastosowanie we wszystkich produkowanych przez nią urządzeniach wielkoformatowych. Z kolei inne wytwarzane przez firmę materiały eksploatacyjne są oferowane przez różnych dostawców na bazie umów OEM i wykorzystywane w licznych aplikacjach przemysłowych, m.in. do dekorowania, numerowania, znakowania czy kodowania, z wykorzystaniem takich podłoży jak wcześniej wspomniane: plastik, pleksi, drewno, szkło, czy też ceramika, metal oraz kamień.
Do dyspozycji gości odwiedzających stoisko firmy Agfa będą próbki przedmiotów codziennego użytku, wykonanych z udziałem jej rozwiązań technologicznych: atramentów, urządzeń drukujących oraz oprogramowania workflow.  Większość elementów stoiska zostanie zrealizowana również z ich zastosowaniem.

Mówi Michał Śliz, dyrektor zarządzający polskim oddziałem firmy Agfa: „Targi RemaDays Warsaw to znakomita okazja do spotkań z klientami, reprezentującymi oba nasze sztandarowe obszary: inkjetu przemysłowego i cyfrowego prepressu. Są one licznie odwiedzane przez drukarnie offsetowe i cyfrowe, część z nich ma tu swoje stoiska. Podobnie jak nasi partnerzy handlowi, m.in. firma Igepa Polska, z którą zawarliśmy niedawno umowę agencyjną na sprzedaż rozwiązań Anapurna i Jeti. Mamy nadzieję, że – podobnie jak w latach ubiegłych – wystawa przyniesie wiele dobrych spotkań biznesowych i zaowocuje kolejnymi instalacjami naszych rozwiązań”.