Nowe funkcje sklepu internetowego Apogee StoreFront 2.0 firmy Agfa Graphics: obsługa danych personalizowanych i większa kompatybilność w zakresie e-handlu B2B

Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu nowych funkcji w najświeższej wersji swojego oprogramowania do tworzenia sklepów internetowych – Apogee StoreFront 2.0. To działające „w chmurze” rozwiązanie pozwala obecnie na personalizację danych i dokumentów w różnych formatach; zwiększono także jego możliwości w zakresie handlu internetowego typu B2B i integracji z systemami MIS. Rodzimych użytkowników z pewnością zainteresuje edytor on-line w polskiej wersji językowej. Dzięki integracji z systemami Apogee Prepress i Asanti Production, program Apogee StoreFront w nowej odsłonie zapewnia większą oszczędność czasu oraz eliminuje ryzyko zdublowania danych wprowadzanych do produkcji – zarówno w przypadku druku akcydensowego jak też wielkoformatowego, bazującego na technice UV.

„Apogee StoreFront to najlepszy przykład na to, w jaki sposób Agfa Graphics wykorzystuje swoje know-how w zakresie automatyzacji workflow i portali internetowych (znane ze środowiska cyfrowego prepressu) na rynku wielkoformatowego druku cyfrowego. Tego rodzaju narzędzie oferuje dostawcom usług poligraficznych najbardziej wydajną drogę do uzyskania przewagi konkurencyjnej z tytułu zastosowania nowych technologii oraz zaoferowania swoich usług online zupełnie nowym użytkownikom” – mówi Andy Grant, szef działu oprogramowania Agfa Graphics.
Apogee StoreFront uzyskał w tym roku m.in. dwie prestiżowe nagrody branżowe. Stowarzyszenie European Digital Press Association (zrzeszające magazyny specjalizujące się w tematyce druku cyfrowego) uznało go za najlepsze oprogramowanie w kategorii „Rozwiązań web-to-print”. Z kolei podczas rodzimych targów Poligrafia w Poznaniu – wraz z całym pakietem Apogee Suite 8.0 – zostało ono nagrodzone Złotym Medalem MTP. W nowej wersji Apogee StoreFront oferuje użytkownikom kilka udoskonalonych funkcji, m.in. wprowadzoną z myślą o e-biznesie B2B personalizację książek adresowych oraz wsparcie dla klienckich nazw domen internetowych. Administratorzy mogą teraz częściowo akceptować zlecenia bądź też wysyłać je do klienta, co dla wielu dostawców usług poligraficznych może stanowić dużą wartość dodaną.

Możliwość obróbki danych zmiennych ułatwia też tworzenie pakietów z personalizowanymi dokumentami. Po załadowaniu stworzonego w Excelu arkusza, zawierającego dane kontaktowe, ceny i inne informacje, zleceniodawca może zamówić całe zestawy personalizowanych banerów, ulotek, wizytówek i innych druków.
Nowa wersja Apogee StoreFront umożliwia też definiowanie formatu zamawianych plakatów; program pozwala na natychmiastową ich wycenę na podstawie zadeklarowanej ilości metrów bądź stóp kwadratowych. To zaś oznacza większą elastyczność przy składaniu zamówień online oraz integralność z systemem workflow Asanti Production, przeznaczonym do produkcji wielkoformatowej.
Jak zapewnia Agfa Graphics, będąc usługą działającą „w chmurze” Apogee StoreFront 2.0 stanowi dla wielu dostawców usług poligraficznych uzasadnione ekonomicznie rozwiązanie, pozwalające na wejście na rynek web-to-print i zaproponowanie swoim klientom nowych produktów i rozwiązań.
Warto dodać, że rodzimi klienci firmy Agfa Graphics mieli okazję zapoznać się z najnowszymi funkcjami Apogee StoreFront 2.0 podczas niedawnej Ogólnopolskiej Konferencji Użytkowników Systemów Apogee i Asanti. Podczas spotkania odbyła się prezentacja oprogramowania oraz jego demonstracja „na żywo”. Zainteresowani wzięli też udział w specjalnej wersji warsztatowej, poświęconej najważniejszym funkcjom Apogee StoreFront oraz jego integracji z systemami Apogee i Asanti.