Polski debiut plotera Agfa Anapurna M2500 na Festiwalu Druku i Marketingu

raz drugi z rzędu Agfa Graphics wzięła udział w Festiwalu Druku, organizowanym przez redakcję OOH Magazine. W tym roku impreza, połączona z Festiwalem Marketingu, odbywała w dniach 9-10 września się w warszawskim Expo XXI. „Gwiazdą” stoiska Agfa Graphics był prezentowany po raz pierwszy w Polsce nowy ploter wielkoformatowy – Anapurna M2500. Firma wzięła też aktywny udział w towarzyszącej Festiwalowi Druku konferencji „Print & Win – prezentacje Web2Print”, gdzie demonstrowała swoje rozwiązanie w tym zakresie – Apogee StoreFront.

Ploter Anapurna M2500 to jedna z kilku nowości wprowadzonych do oferty Agfa Graphics podczas czerwcowych targów Fespa 2013 w Londynie. Po zaledwie kilku tygodniach od jego światowego debiutu urządzenie mogli zobaczyć także goście odwiedzający warszawski Festiwal Druku i Marketingu. Co więcej, prezentowany na stoisku Agfa Graphics egzemplarz został tuż przed imprezą zakontraktowany do pierwszego polskiego użytkownika – jest nią firma Trzy Słowa z Łodzi.
Anapurna M2500 to kolejny członek rodziny Anapurna M – niezwykle popularnej, także w Polsce, serii ploterów wielkoformatowych, dedykowanych dla firm zajmujących się szeroko rozumianą działalnością reklamową. Urządzenie, w porównaniu do wcześniejszych modeli, w tym „przeboju rynkowego” jakim jest Anapurna M2050, różni się przede wszystkim szerokością druku. W modelu Anapurna M2500 wynosi ona 2,5 m, co oznacza dla urządzeń tej serii wejście w wyższy segment produkcji. Podobnie jak jego poprzednik, także nowy ploter umożliwia bezpośrednie zadrukowywanie materiałów sztywnych oraz giętkich przy użyciu sześciu kolorów z dodatkową bielą kryjącą/podkładową. Maszyna akceptuje różnego rodzaju podłoża, o czym mogli przekonać się targowi goście Agfa Graphics. Przez oba dni Festiwalu odbywały się na niej prezentacje z użyciem najróżniejszych materiałów, także nietypowych, demonstrujące wszechstronność i wydajność urządzenia.
„Nasz nowy ploter spotkał się z ogromnym zainteresowaniem osób zwiedzających Festiwal Druku i Marketingu. Dodatkowym smaczkiem prezentacji był fakt, że maszyna prosto ze stoiska targowego pojechała do pierwszego polskiego klienta. Mamy nadzieję, że model ten będzie się cieszył nie mniejszą popularnością od swojego mniejszego „brata” – systemu Anapurna M2050. O doświadczeniach jego pierwszego użytkownika w naszym kraju będziemy mogli poinformować rynek już niebawem” – mówi Przemysław Arabski, regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym Agfa Graphics, odpowiedzialny m.in. za rejon Łodzi, skąd pochodzi pierwszy polski nabywca prezentowanego plotera.

k_sadzinski_male1Poza obecnością z własnym stoiskiem, firma Agfa Graphics była też aktywnym uczestnikiem konferencji „Print & Win – prezentacje Web2Print”, jaka odbywała się 10 września, w drugim dniu Festiwalu Druku i Marketingu. Spotkanie otworzył swoim wystąpieniem Krzysztof Sadziński – presales manager w polskim oddziale Agfa Graphics, który zaprezentował, także podczas krótkiego demo, sklep internetowy Apogee StoreFront. Rozwiązanie, nagrodzone niedawno wyróżnieniem EDP Award 2013 w kategorii „Web-to-print” (a nieco wcześniej, wraz z całym pakietem Apogee Suite 8, także Złotym Medalem targów Poligrafia 2013), jest usługą typu e-commerce, pozwalająca dostawcom usług poligraficznych na tworzenie sklepów internetowych do sprzedaży produktów poligraficznych. Bazując na technologii cloud computing („w chmurze”), nie wymaga ono od użytkownika żadnych inwestycji w infrastrukturę – ta, zarówno od strony sprzętowej jak i software’owej – znajduje się w gestii dostawcy rozwiązania. StoreFront, w pełni zintegrowany z systemami produkcyjnymi Agfa Graphics takimi jak Apogee Prepress czy Asanti (dedykowanym dla druku wielkoformatowego), umożliwia samodzielne zamawianie przez klienta i śledzenie procesu realizacji różnych produktów poligraficznych, wykonywanych w technikach offsetowej, cyfrowej mało- i wielkoformatowej. Jest przy tym systemem wygodnym w użytkowaniu, dopasowywanym do potrzeb, łatwym w instalacji i obsłudze m.in. dzięki intuicyjnemu edytorowi online oraz integracji z systemami prepress. Opłata, jaką ponosi użytkownik, jest związana wyłącznie z licencją na oprogramowanie, aktywacją i konfiguracją systemu. Różne odmiany StoreFront pozwalają na optymalne dobranie jego wydajności wymaganej do tworzenia i obsługi zleceń.