Red Carpet Event: prezentacje nowych rozwiązań wielkoformatowych Agfa Graphics

Pod koniec kwietnia br. w centrali Agfa Graphics w belgijskim Mortsel odbył się cykl spotkań pod hasłem Red Carpet Event. Ponad 330 klientów z całego świata (m.in. z Polski) oraz przedstawiciele mediów branżowych mieli okazję zobaczyć – po raz pierwszy w Europie – nowe rozwiązania firmy w zakresie wielkoformatowego druku cyfrowego bazującego na technice inkjet UV: plotery Jeti Tauro i Jeti Mira. W bogato wyposażonym centrum demonstracyjnym pracowały także inne urządzenia z oferty Agfa Graphics, zarówno drukujące jak i wykańczające. Pokazom towarzyszyły sesje technologiczne, poświęcone produkowanym przez firmę atramentom, oprogramowaniu Asanti (sterującemu wszystkimi ploterami Agfa Graphics) oraz ofercie finansowania inwestycji poligraficznych w ramach programu Agfa Finance.

Tegoroczna edycja Red Carpet Event została zorganizowana pomiędzy dwiema ważnymi dla Agfa Graphics wystawami branżowymi – kwietniowymi targami ISA Sign Expo w Las Vegas oraz majowymi Fespa w Kolonii. Na pierwszej z wymienionych swoją oficjalną światową premierę miało kilka innowacyjnych rozwiązań tej firmy, dedykowanych na rynek druku wielkoformatowego, przede wszystkim w obszarze Sign & Display. Ich europejski debiut, poprzedzony prezentacjami w ramach Red Event Carpet, będzie miał miejsce na stoisku Agfa Graphics podczas targów Fespa. Spotkanie w Mortsel stanowiło zatem swego rodzaju preludium do obecności firmy na majowej wystawie, najważniejszej tegorocznej imprezie branżowej w zakresie druku wielkoformatowego, także cyfrowego. Polscy klienci Agfa Graphics wzięli udział w drugim dniu Red Carpet Event – 28 kwietnia br.

Spotkanie z przedstawicielami zarządu
Spotkanie rozpoczęło się od sesji konferencyjnej prowadzonej przez Paula Adriaensena – menedżera ds. public relations. Po powitaniu gości i prezentacji agendy zaprosił on do dyskusji przedstawicieli zarządu Agfa Graphics. Dominiek Arnout – wiceprezes ds. rozwiązań inkjetowych i Frederik Dehing – wiceprezes ds. sprzedaży w regionie EMEA odpowiadali na szereg pytań dotyczących obecnej sytuacji rynkowej, miejsca jakie zajmuje Agfa Graphics w segmencie druku wielkoformatowego oraz planów firmy na przyszłość. Podczas sesji zwrócono uwagę na nowe trendy rynkowe, m.in. coraz szersze zastosowanie ploterów inkjetowych do różnych, także nietypowych aplikacji. „Strategia Agfa Graphics uwzględnia stałe uzupełnianie oferty z myślą o różnorodnych zastosowaniach naszych ploterów – mówił Dominiek Arnaut. – Już dziś dysponujemy najszerszym, najbardziej kompletnym portfolio na rynku, obejmującym oprogramowanie, urządzenia oraz atramenty. Co warte podkreślenia, te ostatnie produkujemy we własnym zakresie w zakładach Mortsel”.
Frederik Dehing dodał: „Jako firma działająca także w branży chemicznej oraz producent różnego typu materiałów wiemy bardzo dużo nie tylko o atramentach, ale też o podłożach, do jakich znajdują one zastosowanie. Dzięki temu na rynek trafiają rozwiązania dopasowane zarówno do typu maszyny, jak też do mediów, jakie będą w niej zadrukowywane. Uzupełnieniem naszego bogatego portfolio jest stale aktualizowane i udoskonalane oprogramowanie, którego kolejna wersja Asanti 2.0 zadebiutowała na niedawnych targach ISA Sign Expo”.

Jeti Tauro i Jeti Mira – nowe „gwiazdy” w „konstelacji” Agfa Graphics
Jeti_Tauro_maleW kolejnej części spotkania miała miejsce krótka prezentacja dwóch nowych ploterów z serii Jeti, które były pokazywane w Mortsel po raz pierwszy w Europie. Jeti Tauro H2500 to zdaniem anonsującego oba rozwiązania Dominieka Arnout prawdziwy krok milowy dla Agfa Graphics: „Jest to pierwsza maszyna z nowej, modułowej serii ploterów. Będąc rozwiązaniem hybrydowym, oferuje drukowanie na mediach sztywnych i giętkich z prędkością do 275 m2/h oraz bardzo wysoką jakością, znaną z modelu Jeti Titan”.
Druga istotna nowość w ofercie Agfa Graphics to Jeti Mira – płaski ploter z ruchomą karetką, wyposażony w stół o wymiarach 2,7 m x 1,6 m (bądź 2,7 m x 3,2 m) i drukujący z prędkością do 206 m2/h. Opcjonalnie można tu dostawić moduł do obsługi mediów giętkich.
Oboma urządzeniami steruje oprogramowanie workflow Asanti 2.0, a ich uzupełnieniem od strony wykańczania prac jest wprowadzony na rynek na początku br. ploter frezujący Acorta.

Jeti_Mira_maleAnonsując plany na przyszłość, członkowie zarządu Agfa Graphics zapowiedzieli wprowadzanie na rynek kolejnych rozwiązań, także o charakterze przemysłowym, dedykowanych na nowe rynki i z myślą o zadrukowywaniu jeszcze szerszego portfolio podłoży. Wprowadzony właśnie do oferty ploter Jeti Tauro ma stanowić platformę dla kolejnych, modułowych rozwiązań firmy.
Sesję zakończyła prezentacja z wdrożenia pierwszej na świecie maszyny Jeti Tauro H2500 we francuskiej drukarni wielkoformatowej PVP, działającej na rynku Sign & Display. Jej prezes – Frédéric Barbey, obecny na spotkaniu w Mortsel, podkreślał najważniejsze jego zdaniem zalety tego rozwiązania, m.in. niskie zużycie atramentu, wysoką jakość druku i wydajność. Na zakończenie odebrał on z rąk Dominieka Arnaut i Frederika Dehinga nagrodę „The Most Valuable Customer” za wieloletnią, owocną współpracę z Agfa Graphics.

Prezentacje w Inkjet Competence Center
showroom_pokoj_muzyczny_maleNastępnie uczestnicy Red Carpet Event przenieśli się do działającego w ramach zakładów w Mortsel centrum demonstracyjnego dedykowanego rozwiązaniom Agfa Graphics w zakresie druku wielkoformatowego. Pracuje tu kilka maszyn z serii Anapurna i Jeti, jak również urządzenia uzupełniające, a całość sterowana jest oprogramowaniem Asanti.
„Gwiazdami” prezentacji, cieszącymi się największym zainteresowaniem gości, były dwa nowe plotery z rodziny Jeti – Tauro i Mira. W pierwszym z nich wykonywane były różne aplikacje, m.in. z na tekturze wielowarstwowej oraz z zastosowaniem dodatkowej bieli i efektu połysku. Z kolei w ploterze Jeti Mira MG2732HS realizowano druk na kartonach z zastosowaniem dwóch użytków jednocześnie; wykonywane były też różne aplikacje wykorzystujące lakier i druk wielowarstwowy.
Poza ww. ploterami goście Red Carpet Event mieli okazję zobaczyć podczas pracy inne modele z oferty Agfa Graphics: Jeti Titan HS z opcją dodatkowego lakierowania (wykonywano w nim szereg specjalnych aplikacji, m.in. na kartonie bąbelkowym Beelite), Anapurna M3200i W RTR z opcją dodatkowej bieli (w tej wersji ploter zadebiutował na wspomnianych wcześniej targach ISA Sign Expo), Anapurna M2500i z modułem automatycznego podawania arkuszy – ABF, Anapurna M2540i FB oraz ploter frezujący Acorta.
Prezentacje cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników Red Carpet Event. Wielu z nich zwiedziło także dedykowany showroom, w którym znajdują się liczne przykłady zastosowań ploterów Agfa Graphics. W tym samym czasie odbywały się  sesje tematyczne, poświęcone m.in. atramentom produkowanym przez firmę, oprogramowaniu Asanti 2.0 (w kontekście wszechstronności jego zastosowania, możliwości uruchomienia sklepu internetowego dzięki aplikacji Asanti StoreFront oraz zarządzania barwą) oraz ofercie w zakresie finansowania inwestycji – Agfa Finance.

prezentacje_7_malePolscy uczestnicy spotkania w Mortsel, wśród których znaleźli się m.in. obecni użytkownicy rozwiązań Agfa Graphics, byli pod dużym wrażeniem zaprezentowanej na Red Carpet Event oferty. Ich szczególnym zainteresowaniem cieszył się ploter Jeti Mira, który – zdaniem Przemysława Arabskiego, szefa działu inkjetowego w polskim oddziale firmy – ma szansę stać się jej kolejnym przebojem rynkowym: „Cieszymy się bardzo, że wizyta w Mortsel spotkała się z pozytywnym oddźwiękiem ze strony naszych gości z Polski. Zwłaszcza, że byli wśród nich z jednej strony przedstawiciele firm, które już posiadają urządzenia z serii Anapurna bądź Jeti i myślą o kolejnej inwestycji; z drugiej zaś – przedsiębiorstw, które dopiero przymierzają się do zakupu plotera bazującego na technice inkjet UV. Mamy nadzieję, że przygotowane prezentacje stały się dla nich inspiracją do podjęcia optymalnej decyzji. Klientów z naszego kraju już dziś zapraszamy do odwiedzenia stoiska Agfa Graphics na dwóch majowych imprezach targowych, gdzie zaprezentujemy nasze rozwiązania w zakresie druku wielkoformatowego: Fespa w Kolonii i Poligrafia w Poznaniu” – podsumowuje Przemysław Arabski.